Kryssning och långhelg

Gud va det är skönt med långhelg. Tre dagar ledigt i rad är verkligen stoooor skillnad gentemot en vanlig 2-dagarshelg. Var ju valborg i torsdags, inget speciellt egentligen men vi brukar umgås med Agge och Willy och så blev det även iår. Dock orkade inte Peter åka med då det hade varit strul på jobbet hela dagen så jag åkte själv. Blev lite grillat och sånt, alltid mysigt.

1 maj skulle vi båda vara lediga men Peter fick jobba över då typ hela deras kontor hade bestämt sig för att inte funka (han var INTE glad kan jag berätta...). Klockan 7 igår morse kom han hem, 17 timmar efter att han åkt in till kontoret. Själv spenderade jag dagen hemma, träffade Mika en sväng och tog det bara lugnt.

Igår (lördag) blev det rätt slappt. Peter sov (förståeligt) bort större delen av dagen, kom väl upp runt 14.30-15.00. Lite sent bestämde vi oss för att åka till KungSängen i Kungens Kurva för att titta på ny säng så vi skyndade iväg. Hittade en bra säng som vi köpte, den kommer dock inte förrän 5 juni. *längtar* Tänk, äntligen ska vi få en 180-säng istället för en 140-säng. Kan va skönt med tanke på att jag bara växer och växer och sen ska vi ha en liten som snor plats av oss också. ^^

Idag har jag försökt städa lite men det har verkligen inte gått nå vidare. Tittade lite handbollen och sen även på hockeyn. Känner mig mest nere för att det är jobb imorgon igen. Har verkligen tappat all lust till att gå till jobbet. Varje morgon är ett rent helvete att ta sig ur sängen och tvinga sig själv att åka iväg. Ändå har jag gått ner lite i tid så jag jobbar som tidigast 4.44 till som senast 12.09 vilket är rätt okej, men det spelar ingen roll, tar emot massor i alla fall. Vet inte riktigt vad det beror på, om det beror på jobbet i sig eller mitt "tillstånd" just nu. Jag tror att det kan vara en kombination av dem båda men mest beror det nog på jobbet. Jag vantrivs så ini h*lvete så det är helt sjukt. Vet verkligen inte vad jag ska ta mig till, det enda jag vet är att jag verkligen verkligen inte vill tillbaka till det där stället efter mammaledigheten. Jag kommer göra allt för att försöka hitta nåt annat tills det är dags att börja jobba igen.

Känner att jag inte har en jättebra dag idag. Som sagt, en del beror nog på jobbet, resten beror väl på alla tankar och skit som snurrar i huvudet. Känner mig ineffektiv och lat mest hela tiden och det mesta känns bara drygt och tråkigt.

Den kommande veckan borde dock bli bättre. Jobbar måndag och tisdag, sen är jag ledig på onsdag för att vi ska på inskrivning hos barnmorskan. Sen jobbar jag torsdag och fredag. På torsdag ska vi åka och titta på Westermalm när de spelar mot Lidingö i sommarserien *saknar handbollen massor* och på fredag ska jag och Madde på inspelning av "Kattis o CO". Har ingen aning om vad det är för typ av program riktigt, verkar inte jättebra men jag vann biljetter så ja, kan väl gå dit. Sen ser jag verkligen fram emot lördag för då ska mamma och jag på Buddy Holly på Göta Lejon. Fick ju biljett till det av dem i födelsedagspresent. Det ska bli jättekul. :)

Dessutom borde jag ta och ringa till salongen där jag fick mitt presentkort på fotvårdsbehandling, det börjar bli dags för det tror jag. Mina fötter skulle verkligen behöva lite omvårdnad.

Just det! Glömde säga att jag och Peter rymde förra helgen. Vi tog halvspontant en kryssning till Helsingfors över helgen. Vi åkte på fredagen vid 17, kom fram till Helsingfors vid 10 på lördagen, spenderade dagen i Helsingfors till klockan 17 då båten gick hem till Stockholm igen. Vi var hemma vid 9.30 på söndagen och blev då hämtade av mamma och pappa. Det var verkligen hur skönt som helst att komma bort ett tag, bara vi två. En hel helg fylld av lugn och ro och ingen stress alls. Bara ta allt som det kommer, äta och dricka gott, strosa runt i en ny stad och ja, bara ta det jättelugnt. Tror vi alla behöver göra sånt emellanåt. Jag hoppas verkligen att vi kan bli bättre på det då jag mår väldigt bra av att komma iväg. Blir ju alldeles tokig av att sitta hemma hela tiden. *usch usch*

Nu är det nog dags att hoppa in i duschen, göra frukost och så till imorgon så jag inte kommer i säng alltför sent ikväll, ska trots allt upp typ 4.30 imorgon. *bläää* Men nu har ni i alla fall fått en liten uppdatering om vad som har hänt och hur allt ser ut just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback