Hemkommen

Ja, hemkommen är jag. Egentligen kom vi hem redan i söndags kväll men har inte orkat uppdatera. :P Blev kortare visit än planerat men det gjorde mig inte så mycket, fick ju komma hem tidigare till älsklingen! :) Dock var det trevligt. Blev inget Blekinge, då mammas faster inte var hemma så vi tog Astrid Lindgrens Värld på lördagen istället. Yrla tyckte det var jätteroligt när vi väl kom dit men när vi skulle åka var hon jättesur på oss för att hon inte fick vara kvar hos mammas kompis med hönorna och studsmattan. Tror inte att hon riktigt förstod vart vi skulle. ;) Det var dock inte riktigt lika roligt för mig och mamma. Jag hasade runt och hade mest ont i ryggen och mamma var jättetrött för att hon inte hade sovit ordentligt. Men vi var ju faktiskt där för Yrlas skull så. ^^

På söndagen blev det en tripp till Orrefors för att gå på glasbruk. Köpte lite glas till vår samling. Peter fick ju två whiskeyglas från Intermezzo-kollektionen av mig i julklapp så jag fyllde på med fyra öl/dricksglas. Köpte dessutom två ljusstakar och en skål på REA. Det är bra när man kan åka till glasbruket och köpa direkt, blir lite billigare då. ;) På vägen hem stannade vi till på Målerås glasbruk också. Där hade de hur mycket häftiga saker som helst men tyvärr var det för dyrt och jag hade redan gjort av med mer pengar än planerat så jag fick nöjda mig med att bara titta. Men jag var bra sugen, det kan jag lova!

När vi kom hem till mammas kompis igen var det mest bara att fixa mat och plocka in alla grejer i bilen för att kunna åka hemåt. Nedresan tog 5½ timme (inkl. ett matstopp och två kisstopp) medan hemresan bara tog 4½ timme (inkl. ett kisstopp). Det var betydligt mindre bilar på vägen hem så det rullade på riktigt bra. :) Bilen gick bra hela vägen också. Fick ner förbrukningen till 0,75l/mil på hemvägen vilket jag tycker är helt överkomligt för en stor kombi. :)

Slänger in några bilder från vår minisemester också!

  
  

Kommentarer
Postat av: Jonny

Hon är rätt söt min lilla dotter ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback