Bröllopsinbjudningar

Igår kväll spenderade jag någon/några timmar på att skriva bröllopsinbjudningar. Tyvärr är det inte till mitt eget bröllop utan till en väns. Jag hade lovat att hjälpa henne då hon tydligen tyckte om min handstil. :P Totalt skrev vi ca. 50 inbjudningar (om man bortser från de som blev fel).

Detta innebär att vi i sommar ska gå på bröllop. Det känns lite småkonstigt då det är den första av mina vänner som gifter sig. Dock inte oväntat då de har varit tillsammans i över 5 år och har två barn ihop. :) Jag tror det kommer bli jättefint! :) Lite kul också att få höra hur andra planerar bröllop, med tanke på hur mycket jag själv sitter och funderar över sånt. Det som är värst är ju hur mycket det faktiskt kostar att gifta sig. All mat och lokal och inbjudningar osv osv osv... det är fasen inte billigt!!! :O

Att sitta och skriva inbjudningar till någon annans bröllop gjorde mig inte direkt mindre sugen på att själv gifta mig... jag har så mycket planer och tankar och idéer i huvudet att jag blir tokig snart. Det är tur att jag har en pojke som faktiskt vill gifta sig, annars skulle det vara ännu jobbigare. Dock vet jag att det är lite väl tidigt att gifta sig nu så jag får snällt vänta... men jag tänker inte vänta hur länge som helst! :P Och stackars Peter fick stå ut med en hel del bröllopssnack på vägen hem, jag lovar!

Nej, nu ska jag försöka vara lite duktig här hemma. Snart är det dags att gå till ViktVäktarna vilket jag inte riktigt ser fram emot då jag inte har skött mig särskilt bra den här veckan... hade gått upp massa förra veckan också så jag måste börja skärpa mig. :( Vill ju faktiskt gå ner i vikt, inte upp..!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback