Sambo

Ja, då har man gått och blivit sambo då. ;) Flytten gick i lördags och allt flöt på riktigt bra. Mamma, pappa, jag, Peter, Agge, Willy och Jonas tömde Peters lägenhet på ca. en timme, sen kördes det till nya lägenheten. Där blev allt inburet, vi hann käka lite korv med bröd och sen åkte vi hem till oss och hämtade mina grejer. Mamma och pappa bar sedan in alla mina grejer i nya lägenheten medan jag och Peter gav oss iväg till IKEA och spenderade massa pengar. Vi köpte bl.a. soffa, soffbord, TV-möbel, skrivbord, vitrinskåp m.m. Hela lördagkväll spenderade vi med att plocka ihop soffan osv. Sen i söndags blev det också IKEA, för att köpa bl.a. köksstolar, småpryttel som vi behövde, gardiner m.m.

Igår var mamma här och hjälpte mig att packa upp osv. Vi hann packa upp hela köket och rensade ur lite andra kartonger osv. Så nu ser köket riktigt fint ut. Vardagsrummet är nästan klart, det är TV-grejerna som vi behöver fixa. Vi måste dessutom komma på nån bra förvaring till alla DVD-filmer. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det men det visar sig... På kvällen kom pappa hit också så det blev en liten enkel middag (spaghetti och köttfärssås) och sen åkte jag och Peter för att storhandla. Det är svårt att äta om man inte har man hemma så det fick bli storköp av basvaror osv. Nu har vi ju mat i alla fall. :P *yay*

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska ta tag i. Problemet är ju att datarummet måste jag och älsklingen hjälpas åt med för det är ju bådas grejer som ska in i hyllor osv. (hans alla dataprylar måste ju få plats nånstans :P ). Sen är det kläderna som ska in i garderoben men där måste vi ju komma överens om hur vi ska ha det. Det är svårt att plocka upp en gemensam lägenhet. *har fått erfara*

Nu ska jag i alla fall börja nånstans så jag får lite gjort. Jag har faktiskt planer på att försöka hinna klart så mycket det bara går så fort som det bara går så kanske jag hinner använda min semester till lite annat än bara uppackning.

Men nu vet ni att flytten gick bra, lägenheten är jättefin och jag är hur nöjd som helst (jag hoppas att Peter är det också). Alltså, fr.o.m. nu (eller ja, egentligen från i lördags) är jag sambo och hittills trivs jag som fisken i vattnet!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback