dan före dan före dopparedan

Hjälp... snart är det julafton! Det är alldeles för tidigt, snön har inte hunnit komma än! Det får inte gå till såhär... det borde vara lag på att julafton endast får firas om det finns minst 30 cm snö ute (undantag om det har varit riktigt dåligt med snö, så räcker det med några få cm bara så det ser vitt ut). Men nu, nu är det som en tidig vårdag i mars med snön som lyser med sin frånvaro o isen som börjar töa. Det här är inte okej! GE MIG SNÖ!!!!!!!!!!



Igår var jag hos syster o var barnvakt åt Pyrlisen. Snacka om söt unge det där alltså. *ler* Riktigt gosig var hon igår, tror inte att hon har varit så kramgo tidigare. Var rätt mysigt. Skulle hjälpa syster att ta hand om Yrla så hon fick nåt gjort. Lite fick hon gjort i alla fall, hoppas bara att hon är nöjd. Det är svårt att hänga med på hur fort Yrla växer. Tycker fortfarande att det inte var alls länge sen hon låg i den där plastbaljan på sjukhuset o va det minsta knytet jag nånsin sett. Men det är väl bara att försöka inse det, om inte annat innan hon börjar högstadiet! ;) Vet i alla fall att jag är favoritmoster o alltid kommer vara det. *skratt*



Jag var förbi jobbet idag. A hade ringt på min mobil i morse o talat in ett meddelande där hon sa att jag hade en julklapp som låg o väntade på mig. Nyfiken som jag är kunde jag inte vänta utan jag åkte dit direkt efter att jag hade varit på Kattstallet o käkat lite tårta (de firade första tiden för Kattstallet så de bjöd på lite tårta o så *trevligt*). Var så trevligt när jag kom in på jobbet, då kom det några små barn fram o skulle kramas, de verkar ha saknat mig lite i alla fall. Dessutom kom T springande också o ville ha en kram, det värmde i hjärtat att HAN har saknat mig. *gullunge* Passade på att snacka lite med M också, hon lät inte alltför glad över den här dagen, det hade tydligen varit rätt skit hela dan. *tur att jag inte jobbar längre* Sa till henne att om hon inte var alltför upptagen i mellandagarna så kunde vi ju alltid ta en fika eller så.

Efter att jag hade varit på jobbet åkte jag ner till centrum för att jag skulle köpa en sak på apoteket. När de inte hade det jag skulle ha gick jag på ICA istället. Köpte bl.a. "Mupparnas julsaga" *ÄLSKAR DEN* o lite julklappar trots att plånboken bara skrek "neeeeej" med tanke på hur lite pengar jag har (struntade i det eftersom det kändes lite tomt att inte ha nå julklappar alls till folk). Efter ICA gick jag till leksaksaffären men de hade inget spännande så jag gick till en annan affär istället (kan inte avslöja för mycket då jag vet att syster läser detta o det är inge kul om hon vet allt i förväg). Köpte två julklappar till Pyrlisen o snodde med mig lite julklappspapper hem till de andra julklapparna *fyyy mig*



Imorgon är det dags för julstädningen o pyntning av granen. Det är liksom en tradition att dan innan julafton tar vi upp granen (vi har ju plastgran eftersom pappa inte tål riktig gran) o pyntar den på kvällen. Dock jobbar mamma imorgon så det blir väl jag som får städa, tur att det inte är så mycket, det är mest att plocka undan o dammsuga som gäller.



Vad har jag då önskat mig denna jul (har inte gjort någon officiell önskelista iår så vi får väl se om det är någon som har snappat upp det jag har sagt/vill ha):

- "Noresund" säng på IKEA
- Drakologi-boken (sett på Coop Forum)
- Nightwish "End Of An Era"-DVD
- Färjestads matchtröja (både hemma o borta)
- Färjestadshalsduk
- "Gilmore Girls" säsong 5 o 6 (har dock inte kommit ut ännu så det blir väl till födelsedagen istället)
- "One Tree Hill" säsong 3 (gäller samma sak som "Gilmore")
- pengar (står alltid på önskelistan)

jaa... det är säkert nåt mer men trots att det är min önskelista så är minnet inte det bästa. :P



Nu är det mat som gäller...



Just det, jag kanske ska berätta vad det var i julklappen som jag fick på jobbet (jag vet, det är inte julafton förrän på söndag men jag kunde inte hålla mig). Jag fick ett förkläde där det stod broderat "Stort tack och många kramar från barnen på Lönnen ht-06". Det var väl gulligt!?! Det var jättefint så nu får jag väl börja använda förkläde när jag lagar mat (skulle faktiskt behöva det ibland :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback