Stockholm vs. Leksand

Jag har redan kommit fram till att Stockholm vinner den matchen, LÄTT!! Jag saknar Stockholm sjuuukt mycket. Kom in på Centralen igår och blev LUGN av allt stressat folk som sprang runt överallt. Gick på stan med syster idag och blev alldeles varm av att se de halvmörka gatorna med massa folk och en liten julbelysning hänga mellan husväggarna. Jag saknar Stockholm i sin helhet. Jag saknar folkmassorna, jag saknar anonymiteten, jag saknar stressen, jag saknar friheten, jag saknar Staden. Jag saknar allt. Jag vill hem. Men jag vet att det inte går. Eller visst, det går. Det är bara att avsluta studierna och flytta hem igen. Jag får panik när jag tänker på att det är tre och ett halvt år kvar. Samtidigt tror jag att jag behöver det här, få lite distans till saker och ting. Det blir säkert bättre. Blir det inte det, ja, då får jag ta tag i det då. Men jag måste ge det tid. Vill inte ge upp för tidigt, inte utan kamp.



Kontraktet är påskrivet. Är Sandra lycklig? Nej... men gladare iaf. Nackdelen är att detta också är ett studentboende och med det innebär att jag måste lik förbannat flytta ut under sommaren. Men det ger mig iaf lite tid att känna efter. Det här får bli en prövotid, om det känns riktigt bra kanske jag väljer att bo kvar där. Fast jag har tänkt leta något annat till hösten (om jag blir kvar...). Vill ju allra helst ha något fast boende, så man inte behöver flytta ut varje sommar, det blir så hattigt.



Var på Nightwish-konsert igår. Var riktigt bra. Anette (nya sångerskan) ska ha cred, men vissa av de gamla låtarna kunde de skippa, de är endast gjorda för Tarja (enligt min mening).



Snart jul.... herre gud vad tiden går fort... första julen utan mormor... jag undrar hur det kommer bli. Ska försöka skaffa mig lite julkänsla iaf. Börjar förhoppningsvis imorgon då vi har julpyssel på skolan.

Nu ska jag nog ta och packa lite grejer. Flytten sker ju imorgon och på fredag samt kanske lite i helgen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback