23 år och vår(?)

Nu är det återigen alldeles för länge sedan jag skrev. Man skulle kunna tro att jag har glömt bort bloggen och delvis stämmer väl det, med tanke på att dagarna fylls med annat hela tiden.

Som ni säkert förstår har det hänt en hel del sen jag skrev sist och jag kommer nog inte komma ihåg allting men jag ska försöka göra en hyfsad uppdatering, dock kanske det inte blir i rätt ordning eller så.

Som jag skrev i förra inlägget så åkte vi upp till Dalarna en helg. William var helt exemplarisk och sov så fort vi satte oss i bilen, oavsett om vi skulle åka 30 min eller 3 timmar. ^^ Det var jättemysigt att få träffa folk igen och Peters mormor och morfar var såååå glada för att vi kom. :) På vägen hem åkte vi förbi Hofors och träffade Sandra och sen Sandviken för att träffa Hannah och Jessica med lilla Alicia. Blev mycket folk under helgen och mycket åka bil men allting gick jättebra och vi undvek alla snöoväder som rörde sig över landet (det var ju värsta snökaoshelgen på hela vintern typ men vi klarade oss från allt :P).

Sen har vi hunnit med några bebisträffar lite varstans. Det gäller ju att passa på att umgås med folk som också är hemma på dagarna. De flesta jobbar ju på dagarna så man får hitta sina likasinnade som vill umgås. :)

Jag har också varit och fotat William hos
Stjärnstudio och fick hem korten idag, JÄTTEFINA var de! Riktigt litet charmtroll som log med hela ansiktet mot fotografen. :P

*funderar på vad mer som har hänt* Ja, jag har ju fyllt år. Blev 23 för ca en vecka sen. Känns jättekonstigt och jag vill fortfarande säga att jag är 22 när nån frågar men man vänjer sig väl, jag ska ju trots allt vara 23 i nästan ett år till så. ;) Eftersom jag fyllde år så bestämde sig jag och Peter för att ha en mysig utekväll tillsammans. William fick vara med moster Ellinor och kusin Yrla medan jag och Peter först gick på restaurang och åt god mat och sen gick till ROQ för att spela biljard. Jag har aldrig i hela mitt liv spelat biljard på stort bord så det var lite nervöst men det gick rätt bra faktiskt (för att aldrig ha spelat dvs). Lyckades i alla fall vinna en gång över Peter (egentligen två gånger men andra gången vann jag bara för att han hade ner fel boll :P). Det var jättemysigt att få vara iväg bara vi två med tanke på att vi knappt har dejtat alls. :P Efter biljarden åkte vi till Ekerö och hämtade hem lillskrutten som sov så gott i bilen hela vägen hem och sen ända till morgonen efter. Undrar om han blev helt slut av kusin Yrlas lekar. *skratt*

Förra helgen var det kalas x2 för släkt och vänner. På lördagen var mamma, pappa, Mickis, faster och hennes man och lite senare Ellinor, Yrla och Jonas här för att fira mig. Sen på söndagen kom morbror med familj, Peters föräldrar och två bröder + kusin samt Jonas, Lilia och Robin. Mycket bullar, kakor och tårta blev det och jag hade rejält ont i magen efteråt. Min mage är ju inte van vid sånt där längre eftersom jag går på pulverdiet. :P Dock anser jag att man får "fuska" lite när man fyller år, det är ju faktiskt bara en gång om året.

På min födelsedag fyllde ju William 3 månader och det betydde att det var dags för första vaccinationen. Innan blev det vägning och mätning och vårt lilla hjärta är nu 64 cm lång och väger 6645 gram. Det gick bra att ta sprutor, han blev lite ledsen men inget som var otröstligt. Senare på kvällen blev han lite varm och kinkig men med lite alvedon i kroppen så var han fit for fight igen. :)

Han har också blivit en helt underbar unge när det gäller nätterna. Förut vaknade han ju MINST en gång per natt och skulle upp, ofta ca var tredje timme, medan nu somnar han nån gång mellan 21-00 och sen sover han hela natten fram till 06-09 (beroende på när han somnar). Han sover typ ALDRIG kortare än 6 timmar i sträck och det är UNDERBART!! Dessutom sover han i SIN säng till skillnad från förut när han bara sov mellan oss. Nu börjar man känna sig lite som människa igen till skillnad från första tiden. :P Dessutom har jag lyckats få Peter att ta några veckodagar när William vaknar så pass att Peter hinner ta honom innan han ska till jobbet så då har jag fått sova ostört en längre stund och det gör verkligen underverk för en sliten mammasjäl!! :)

Jag har också träffat Madde. Hon var nere på sportlov (hon pluggar uppe i Skellefteå) så hon kom förbi här i måndags och umgicks med mig och William. Dock var inte William så social utan han sov mest hela tiden. :P Vi tog en promenad upp till V-by och sen åkte vi till Solna C en sväng innan Madde åkte hem till Åkersberga.

Det mest positiva just nu är att den där j*vla snön verkar vara på väg bort. Mycket har smält bort och man kan faktiskt se asfalt på flera ställen. Dessutom har ju solen börjat titta fram på dagarna och det gör så mycket att bara få komma ut i lite solsken. Jag längtar allra mest till när all snö är borta, det är så varmt att man kan gå utan jacka och framför allt till att de har sopat gångbanorna så man kan gå med vagnen utan att halka på antingen is eller grus.

Nej, nu blir det mys i soffan med min stora älskling, lilla älskligen sover i sin säng sedan 3 timmar tillbaka. :P

Kommentarer
Postat av: Nicklaselsa

NICE AND WONDERFUL SITE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback