Livet i Råcksta

Ja, livet hos familjen Karlsson-Ekdahl i Råcksta rullar på som vanligt. Peter jobbar i veckorna och jag och William är hemma och roar oss på olika sätt.

Förra helgen var Maddä här och hälsade på. Hon är ju halv-08 nu då hennes pojkvän bor här men då han var borta över helgen passade hon på att komma hit och umgås lite med oss. Var mysigt att träffa henne igen då vi inte hade träffats sen när vi precis hade flyttat hit i oktober.

Sen har veckan varit ganska lugn då jag gick och blev sjuk. Hade från början en hel del planerat men då två av sakerna innefattade andra bebisar så blev det inställt eftersom jag inte ville smitta de små. Istället har vi tagit det ganska lugnt jag och William. I onsdags var jag dock hos en Cambridgekonsulent så nu har jag tagit tag i min vikt, och i torsdags var jag och besiktade bilen för första gången. Lite nervöst var det eftersom den inte har blivit besiktad sen den var ny men den gick igenom sånär på en trasig positionslampa. Eftersom besiktningen ligger precis i närheten av Bilia passade jag på att åka förbi där och fråga vad det skulle kosta att byta den. 94 kronor tog de för lampa och jobbet och jag fick det gjort på en gång. :)

Då William var lite bråkig natten till igår så frågade jag syster om hon inte kunde komma hit och ta honom en stund igår så jag fick sova. Det kunde hon så jag fick några timmar ifred. Välbehövligt med tanke på att jag som sagt är sjuk, det är inte lätt att försöka krya på sig om man inte får sova ordentligt. När jag hade vaknat till liv och så åkte vi iväg en sväng till IKEA för att köpa hyllplan till vår bokhylla men trots att det stod på hemsidan att de skulle ha fått in dem så hade de inte det. Det hade blivit något fel i leveransen så vi fick snopet gå därifrån. Åkte därefter till Elgiganten för att jag skulle kolla lite på videokameror. Tänkte önska mig en i födelsedagspresent men då måste man ju först veta vad man vill ha. ^^

Tänk vad tiden går fort. Om 19 dagar fyller jag 23 år och då blir William 3 månader. :) Tycker det är bra att vi fyller år samma datum i månaden, lätt att hålla koll då. ;) Det är inte bara vi i närmsta omkretsen som fyller den 4e i någon månad; jag fyller 4 mars, Peters pappa fyller 4 april, Yrla fyller 4 juli, Peters bror Andreas fyller 4 augusti, har för mig att en av mina kusiner fyller 4 november (men jag kan ha fel) och sen William som fyller 4 december. Tycker det är lite komiskt faktiskt. :) Sen har vi syrran och två av kusinerna som alla är födda 1983 och den 5e i månaden (dock inte samma månader). Det hade nästan varit samma sak med mig och två av kusinerna om inte en av dem hade förstört med att vara född den 12e istället för den 4e *ler* Men vi är födda samma år i alla fall. ;) Ujuj, nu känns det som att det blev lite rörigt med alla datum och sånt, tror vi lämnar det.

Idag blir det nog till att titta lite på OS-invigningen. Var inte vaken inatt när den gick så tänkte titta på reprisen som börjar om ca 10 minuter. Sen vid 16 är det handboll *självklart, stående inslag varje helg* och sen ikväll är det damlandslaget i hockeys första match i OS. Tycker det är rätt trevligt att vara mammaledig under OS, då behöver man inte fundera på att man måste sova innan jobbet osv, man kan vara uppe och titta på det man vill, sen sova när det inte är några sändningar. ^^

Nästa helg åker vi antagligen upp till Dalarna. Dels för att titta på Mockfjärd (mitt lag jag spelade med när jag bodde i Leksand), dels för att hälsa på några från skolan och sen för att hälsa på Peters mormor och morfar som bor i Orsa. De har ju inte träffat William sen i julas så det ska bli skoj. Ska bli spännande att se hur det går att åka så långt med William och sova borta, det har vi ju inte gjort sen BB och då var han ju yttepytteliten. ^^

Det är rätt mysigt att vara uppe själv medan William och Peter ligger och sover så sött. Jag har fått min beskärda del av sömn denna natt då jag gick och lade mig runt 01.45 och inte behövde gå upp med William förrän 09.00 typ. Peter var snäll och tog honom inatt då han ändå tänkte sitta uppe och titta lite på film medan jag höll på att somna stående. Eftersom jag tar William i veckorna så Peter ska få sova var det väldigt skönt att få sova utan att tänka på att han kanske skulle vakna osv. Ca 7 timmars ostörd sömn gör VÄLDIGT mycket, speciellt med min sjuka kropp!! *tack älskling*

Nu ska jag nog ta och plocka lite i köket och sen blir det till att vika lite tvätt. Hade "tvättstuga" här igår. Har man en 10-veckorsbebis hemma så går det åt en hel del handdukar och kläder. :P

Kommentarer
Postat av: Sandiie

Ska ni till Dalarna kan ni ju åka förbi Hofors också tycker jag, inte så långt emellan. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback