Kattvakt

Till att börja med: sorry för mitt breakdown i förra inlägget... PMS kallas det...

Som rubriken lyder så är jag och Peter kattvakt just nu. :) Det var lite oroligt i början då Peter egentligen är allergisk men han har inte känt av kissen alls så det går hur bra som helst. Riktig liten sötnos är hon också! ^^ Man blir inte aaaalls sugen på att ha katt igen, jag lovar! Samtidigt som jag faktiskt har vant mig vid att inte ha katthår överallt, inte behöva tömma kattlåda osv. Peter verkar dock vilja skaffa katt sen, men vi får se hur det blir. Det vore ju inte helt fel med en liten kattbebis att gosa med, i brist på annat. ;)



Idag var första dagen på "nya" jobbet. Vi har ju bytt från Swebus till Arriva nu så det var lite kaotiskt. Till att börja med fick jag en helt ny buss som jag aldrig ens har sett. Det tog ett tag innan jag lyckades ta mig ut från garaget. ^^ Sen var den dessutom svinkallt med tanke på att vädret tydligen bestämde sig för att idag skulle bli årets kallaste dag eller nåt. Det var -13 grader när jag åkte hemifrån imorse och bussen var väl typ -10 grader när jag tog ut den. Jag bokstavligt talat kände inte mina fötter när jag klev ur bussen när jag blev avlöst efter 2½ timme. :O I övrigt gick det bra, det var väldigt rörigt, ingen visste nånting och alla frös men jag tycker ändå att det var rätt spännande. Förhoppningsvis kommer administrationen igång snart och då blir det lite bättre, dock får man nog ge dem en vecka eller två att organisera sig.

Själv ska jag vara handledare åt en elev måndag-onsdag så jag ska bara sitta bredvid i tre dagar. Rätt soft då jag dessutom "gnetar" imorgon (jobbar på min lediga dag) så jag får extra betalt för att göra ingenting i stort sett. ;) Måste säga att det känns lite konstigt att vara handledare... det är trots allt bara ca. 8½ månad sen jag själv var elev och nu ska jag lära ut till någon annan.



Tänk, på onsdag blir jag 22 år! *yay* Inte för att jag vet vad det är för speciellt med det egentligen, men ja, det är väl alltid trevligt att fylla år (upp till en viss ålder, sen blir man 25 varje år sägs det ;) ). Blir att fira med lite släkt och så nästa söndag, i övrigt blir det inte så mycket mer firande tror jag.

Nej, nu blir det Tack & God Natt!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det stämmer...efter en viss ålder fyller man alltid 25 år...fast ibland, när det blir tråkigt fyller men 23 år oxå..;-)

2009-03-02 @ 16:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback