Glad midsommar!

Sen jag skrev sist har jag och Peter hunnit fira ett år tillsammans, Nova har flyttat ifrån oss, jag har legat hemma med massa feber och förkylning, varit på Eken cup, Sofie har "bott" här två dagar, jag har fått förlängd sjukskrivning t.o.m. sista juli och sen idag har vi firat midsommar.

På vår ettårsdag orkade varken jag eller Peter göra något särskilt men då det faktiskt var vår första årsdag tillsammans så blev det i alla fall ett restaurangbesök. Det blev italienskt, Dolce Vita inne i stan. God mat och trevlig personal så vi fick en trevlig middag tillsammans. :) Dock fick jag inga blommor men jag tror Peter håller det som en princip... ;) Om han börjar köpa blommor så kanske han inte får sluta. :P (han har alltså inte hittills köpt blommor nån gång). Men äh, jag klarar mig utan blommor egentligen, han är ju min blomma! ^^

Dagen efter blev jag dunderdålig men vi hade bokat bortlämning av Nova till en kille i Hässelby så vi åkte dit med henne. Hon verkade trivas bra i sitt nya hem, så vi får hoppas att allt går bra fortsättningsvis också. Har väl tänkt att maila honom snart och fråga hur det går, man är ju nyfiken. :P

Blev som sagt dålig på onsdagen och låg hemma och yrade i feber. Torsdag kväll och fredag kväll var Peter borta så jag fick klara mig själv. Blev mest liggandes i soffan med tanke på mitt tillstånd. Helgen mådde jag lite bättre men var fortfarande rätt hängig. På lördagen var det dock Eken cup så då var det Gubbängsfältet som gällde. Inte kan man som inbiten handbollsnörd missa årets höjdpunkt. Det enda tråkiga var vädret... det blev kallt och regnade. Men ja, det hör nästan till. Antingen är det 30 grader och strålande sol eller så regnar det, finns inga riktiga mellanting. :P

På söndagskvällen kom Sofie till oss och ville ha lite sällskap. Hon blev kvar och stannade även måndag-tisdag. Vi gjorde inte särskilt mycket utan vi tog det mest lugnt hemma. Tror vi båda tyckte att det räckte. :) På tisdagkvällen kom även Mickis förbi och köpte min cykel. Hon var i akut behov av en och jag har inte använt min på flera år så ja, varför inte? :)

Idag på midsommar har vi först varit ute på Ekerö och ätit sill-lunch med mamma, pappa, farfar, Maj-Britt (och syster som kom lite senare). Vi klarade oss faktiskt från regnet så vi kunde sitta ute hela tiden. :) Efter det åkte vi färjan över till Peters föräldrar där det blev U21-landskamp samt sill-middag och sånt. :P Dock var jag väldigt trött och kände mig inte så bra så jag orkade inte vara så social. På vägen hem släppte vi av hans farmor, hans bror och hans brors sambo i Hagsätra respektive Skarpnäck.

Ja, hyfsat innehållsrik har senaste veckan varit, snart är juni förbi. Tänk va fort tiden går ibland.

Graviditetsmässigt är jag nu i v. 17 (16+2). Om lite mindre än 3 veckor är det dags för ultraljud, då ska vi äntligen få se vårt lilla knyte igen. *längtar mig tokig* Tror mig ha börjat känna liiiiiiiiiiite av små fladdrande rörelser i magen, misstänker att det är knytet som viftar på sig men man kan ju aldrig veta. Vi får se sen när de blir tydligare om det är samma typ av rörelser som nu. I vilket fall som helst blir jag glad varje gång jag tänker på att det kan vara knytet som rör på sig. :)

Nu börjar det närma sig sängen tror jag... vet inte riktigt varför men har varit toktrött hela dagen. Kan väl bero på att jag inte har fått mina typ 10 timmar sömn som jag brukar ha varje natt... det blev väl "bara" ca. 8 timmar inatt (låter som lyx för många, för mig i mitt nuvarande tillstånd är det inte tillräckligt).

God natt allihopa och glad midsommar! Jag hoppas att ni alla har haft det bra, trots regn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback