Älskade Stockholm!

Äntligen är jag hemma igen! Veckan blev inte riktigt som planerat, men den gick fortare än vad jag trodde att den skulle göra och det är ju positivt. Var i alla fall i skolan tisdag, onsdag och fredag, bättre än inget. I torsdags var jag hemma. Skulle vara hos läkaren 10.30 och hade inga lektioner på eftermiddagen så jag kände att jag inte orkade gå dit på förmiddagen (fram till ca. 10 när jag skulle vara tvungen att åka). Dessutom hade vi en vikarie som jag inte klarar av. Istället för skola blev det att sova ut ordentligt, i lugn och ro äta frukost, ta en liten promenad till läkaren, få sprutan och sen möta Maddä vid tågstationen. Hon orkade inte heller vara i skolan så vi passade på att umgås istället. Vi gick och handlade lite och sen var vi hemma hos mig, tittade på film, lyssnade och tittade på lite stå upp-komik och lite annat. Hade en riktigt bra dag och om det inte vore för den förbannade smärtan i armen hade den varit för bra (kanske tur att jag hade smärtan då... som höll mig kvar i verkligheten). Jag körde hem Maddä till Rättvik vid 18 och sen åkte jag hem för att äta middag och dammsuga. Mamma skulle komma upp med 20.49-tåget så då måste det ju vara städat. :) Mötte mamma vid tåget och vi gick hem till mig där vi myste med lite te och mackor.

Mamma följde med till skolan i fredags. Vi hade bara en slapp dag, lekte lite ordlekar eller vad man ska kalla det... typ lekar/umgänge fast ändå på teckenspråk. Var trevligt i alla fall. Jag, mamma, Maddä och Jan-E flummade vid lunchen. Äntligen hade jag ju lov så jag var på bra humör. Vi åkte till Insjön och shoppade lite och sen hem till mig igen. Därefter gick vi en promenad runt Leksand och sen till Lucky House (kinarestaurang + pub) där vi åt middag. På kvällen gjorde vi inte särskilt mycket, tittade på "På spåret" och satt lika trötta och bara gjorde ingenting. Var helt slut båda två. *skratt* I lördags blev det iväg till Mockfjärd för att titta på vår match (jag fick inte spela pga. min spruta men titta kan jag alltid göra). Efter matchen rullade vi hemåt mot Stockholm. Vi stannade till i Avesta och åt gott på vägkrogen vid Dalahästen, och sen efter en liten avstickare till IKEA Barkarby kom vi äntligen hem. Jag var überseg när vi kom hem men syster och Petra frågade om jag ville med ut och nånting i mig sa: ja, det vill du, så jag hängde med ut. Tror att vi alla var lite väl trötta för det blev inget direkt drag. Hem ganska tidigt och sen soooova.

Igår gjorde jag inte mycket alls... tog det lugnt, åkte en sväng till Solna och tittade på Westis match, tyvärr storstryk. På kvällen gick jag en liten promenad med Frida och spelade UNO med mamma och pappa. Übertrött hela dagen så allt kändes segt.

Imorse väcktes jag av att en granne ringde på dörren. Min tanke: "I will kill you, as soon as I manage to open my eyes". Resten av dagen?? Vet inte riktigt, det är fint väder så jag borde verkligen masa mig ut på en promenad. Ikväll ska jag nog förbi Westermalms träning. Får inte träna men kan vara kul att bara snacka lite skit.

Bara tråkig fakta... "känslo-inlägg" kommer lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback