Dagen i korthet

Jaa... dags att jobba idag igen. Började superbra (inte) med en försovning. Pappa väckte mig 8.03 (bussen går 8.23) och undrade om jag inte skulle gå upp. Helt däckad som jag var hade jag inte ens märkt när klockan ringde 7. Segar mig upp ur sängen (var så död att jag inte ens flög upp som jag brukar göra annars). Sen var det stress stress stress så att jag skulle hinna med bussen. Som tur var gjorde jag det.

Dagen har känts skit på jobbet. Jag bara hostar och hostar hela tiden och mitt tålamod har varit lika med noll idag så jag har knappt klarat av att vara i barngruppen (ibland undrar jag om barnen känner på sig när stubinen är kort och då bara jävlas för att det är kul).

Dessutom hade vi APT idag så jag fick inte ens gå hem kl. 17 när jag egentligen slutar utan var tvungen att sitta kvar till 19. *sucka* Blev i alla fall hämtad av mamma som dessutom hade gjort god mat så kvällen har varit lite bättre. Men inte direkt den bästa starten på veckan.

Imorgon ska vi på kalas hos en tjej på avdelningen, hon fyller 3 år. Jag fattar inte varför man har kalas hemma hos någon mitt i veckan. Antingen har man väl det på avdelningen (som alla andra och det har gått jättebra) eller så har man kalas hemma på helgen. Jag har ingen lust att ha ansvar för massa barn hemma i någon annan hus. Det är dessutom tydligen nån värstingvilla värd massa miljoner och den ser tydligen ut som ett urklipp ur en heminredningstidning. Men men... de är rätt trevliga i alla fall så man får väl leva på det.

Såg vad jag får i lön denna månad... efter att jag har satt in mina 3000:- på mitt konto och mamma och pappa har fått sina 5000:- som de ska ha denna månad (har lovat att hjälpa till lite med dubbelhyran denna månad) så har jag 960,50:- kvar att leva på, till 26 november. Skitkul, NOT!! :(

Superbra vecka som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback