Då nu och för all framtid

Nytt år, nya tag? Nja... vet inte om jag vill ge nåt sånt löfte i år. Jag har gjort det så många gånger tidigare men inte sjutton har jag tagit tag i det jag har velat/behövt ta tag i så jag låter detta år vara ett oskrivet blad så kan det bara bli bättre, eller? ;)

2010 var ett år som det hände ganska mycket. Jag var mammaledig hela året (kändes jättekonstigt att inte jobba på ett helt år), jag pluggade matte B, vi förlovade oss 30 juli, farfar dog 8 november, William fyllde 1 år 4 december och vi gifte oss 11 december.

Apropå bröllopet skulle jag kunna skriva ett helt inlägg bara kring det men det orkar jag inte just nu. Det jag kan säga är att det var PERFEKT och vi är såååå nöjda!!! Bilder finns på facebook och för er som inte har det ska jag försöka komma ihåg att lägga upp bilder i den privata bloggen. :) Så numera är det alltså fru Ekdahl som försöker uppdatera er om läget. Vem vet, hon kanske är lite bättre på att skriva än vad fröken Karlsson var. ;)

Williams 1-årsdag var också perfekt! Släkt och vänner var här och firade honom, han fick massa fina presenter och han fick smaka tårta vilket verkade vara jättegott! Jag kan inte låta bli att bli sentimental när jag tänker att han redan har hunnit bli 1 år och hur mycket som har hänt under den tiden. Från det lilla hjälplösa knyttet som bara låg i ens famn till den stora killen som på stapplande steg knatar runt i lägenheten och pratar för fullt. Helt sjukt!!

På måndag (10 januari) börjar jag skolan igen. Jag har kommit in på en distansutbildning för att bli ekonomiassistent. Kanske inte världens mest glamorösa jobb men jag älskar siffror och det tar mig ifrån bussföraryrket. Trivs jag kan jag alltid vidareutbilda mig. :) Det som är skönt är att utbildningen är bara ett år så jag är klar till jul. :)

Just det, om ca 1½ vecka (19 januari) börjar William på dagis. Känns helt galet att jag inte ska ha honom hemma längre utan att han ska lära sig att upptäcka världen på egen hand! Häftigt men samtidigt lite läskigt!

Usch va svårt det är att försöka sammanfatta flera månader i ett enda inlägg... det borde verkligen sporra mig att skriva oftare men ja... det blir som det blir. Nu blir det nog soffläge, imorgon är det match i Eskilstuna som står på schemat.

Gott Nytt År allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som en helt okej lördag mao...:D

igår hade jag gärna varit utan skrutt (missförstå mig rätt!) och lagt mig och degat i soffan och svullat pizza... hahaa.. hon var ju på solskenshumör hela dagen igår så...;)



Löööv! <3

Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-19 @ 23:37:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback