Sommarvärme

Gud va underbart det är när solen är framme och man kan gå utan tjocktröja! :D Älskar våren/försommaren! Dock var det nästan föör varmt idag, men det går väl an ibland i alla fall.

Idag frågade mamma mig om jag och William ville följa med på en promenad längs vattnet i Hässelby. Tyckte det lät trevligt så vi åkte dit. Tanken var att vi skulle promenera i ungefär en timme men pga min mors dåliga lokalsinne så kom vi hem 2½ (!!!!) timme senare. Var helt slut när vi väl kom hem. Höfterna värkte och fötterna grät. För lite vatten hade jag med mig också så törstig som ett as var jag. Har dessutom lyckats bränna mig lite då vi självklart valde att gå då solen stod som högst och tog som mest. :P

Efter promenaden åkte vi hem så William fick sova lite innan vi skulle iväg på babysim. Idag stod dykning på schemat. Det gick sådär, han blev ledsen och kinkig när vi hade dykt men jag tror att det mest berodde på att han var hungrig, han hade ju inte ätit på nästan 4 timmar stackarn! Nästa gång ska jag försöka planera lite bättre så han hinner både sova och äta innan det är dags.

Imorgon är det babymassage på förmiddagen och sen ska vi åka och leka med Johanna och Meja. På kvällen är det ÄNTLIGEN vägning igen och sen blir det match, dock bara som åskådare. För er som har missat det så har jag börjat med ren kur på Cambridge. Har kört det i två veckor nu men då min konsulent var borta förra veckan har jag fortfarande inte varit och vägt mig. Men mer om detta i min
privata blogg.

I torsdags var det ju Kristi himmelfärd så jag har haft Peter hemma i hela fyra dagar denna helg. *yay* I torsdags var Johanna, Janne och Meja över på en fika och sen på kvällen åkte jag och William hem till Sofie för lite sällskap, hennes blivande var på svensexa så hon hade lite "tjejkväll".

I fredags hade vi tänkt att vi skulle åka och fixa pass men i kom iväg så sent och när vi väl kom dit (ca en kvart innan stängning) var det SMOCKFULLT med folk så vi vände i dörren och åkte till IKEA och Babyland istället. Hittade en vagn som vi tänkte köpa sen, en lite mindre i sulky-modell. Kan vara skönt att ha när man vill ha något som tar lite mindre plats än vår stora. Tittade lite på bilbarnstolar också då William börjar bli så jäkla tung att släpa runt på i den andra så det börjar bli dags för en som är fastmonterad i bilen istället. När vi kom hem kom mamma förbi en liten stund.

I lördags var Peter och William ensamma hemma nästan hela dagen då jag var iväg på bröllop. Sofie gifte sig med sin Charlie i Stadshuset och de var så söta så. ^^ Måste säga att jag blev lite avis, jag vill också gifta mig, fast jag tror att det blir till att rymma när det är dags, klarar inte av all hysteri som det alltid blir kring bröllop.

Igår (söndag) åkte vi till pappa och Cathi i Hammarby Sjöstad och efter det hem till Peters föräldrar. Var på rätt värdelöst humör igår så var nog inget jättetrevligt sällskap men äh, man kan inte vara på topp jämt.

Nu ska jag ta och äta min sista soppa för dagen och sen vet jag inte vad jag ska hitta på. Antingen blir det att dö i soffan (vilket min kropp nog tycker är en JÄTTEBRA idé efter denna dag) eller så blir det till att försöka få lite ordning här hemma (som vanligt men det brukar misslyckas brutalt...).

God natt på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback