Gräsänka

Ja, snart är det dags att bli gräsänka. På tisdag rymmer Peter till Frankfurt och blir borta till torsdag kväll. OM inte vulkanen på Island får för sig att spotta ut mer aska åt det här hållet så flygen ställs in igen dvs. Men det tror jag väl knappast så lika bra att vara inställd på att han åker. Tycker det ska bli ganska mysigt att vara själv hemma med William samtidigt som det nog kommer bli ganska jobbigt också, nu kommer jag ju inte ha någon som tar honom på mornarna åt mig och ingen som kan avlasta mig på kvällen. :P Dock har jag försökt planera mina dagar/kvällar så jag inte bara ska sitta hemma och stirra i väggen. På tisdagskvällen är det ju vägning hos min konsulent som gäller och efter det är det träning ifall jag hittar någon som kan vara barnvakt. På onsdagen ska några mammor komma hit på middag och umgås och sen på torsdagen är det också träning ifall det finns barnvakt, annars blir det nog till att hämta Peter på Arlanda när han landar. :)

Idag har jag och William varit hemma hos Frida i Gröndal på bebisfika. Mycket trevligt var det som vanligt och jag och lille W blev kvar betydligt längre än planerat. :P Jag sa åt Frida att sparka ut oss om hon ville men det gjorde hon inte så. :P Jag satt och väntade på att höra av Lilia ifall vi ev. skulle åka dit men sen blev det inte så så vi blev kvar hos Frida ända till 16.30 tror jag klockan var (vi kom dit vid 11). :) Vi hann prata om både det ena och det andra, var väldigt mysigt faktiskt. :) 

I helgen har vi bara lite halvplaner. Imorgon blir vi antagligen barnfria ett tag då syster frågade ifall vi ville det och inte tackar man nej när man kan få barnvakt. :P Dock har vi inte planerat vad vi ska göra när vi är barnfria men vi får väl se. På söndag blir det nog svärföräldrarna och Peters bror. Svärisarna hade abstinens och så måste vi lämna en server till Peters bror som han ska ha där (yay, jag blir äntligen av med i alla fall en av de j*vla datorerna som står och häckar här hemma :P).

Nu har jag och Peter precis ätit en god middag, inte världens bästa kanske men jag är så less på mat just nu så jag orkar inte bry mig riktigt, försöker dock att styra portionerna så att de inte blir alltför stora i alla fall...

Förut idag köpte jag "Kampen mellan kvinna och man, rond 3" så jag funderar på ifall jag kanske ska utmana Peter i en omgång, se vem av oss som vet mest om det andra könet. ;)

På återläsande!!

Kommentarer
Postat av: Maddä

Håller tummarna för att du vinner över honom. Heja kvinnan ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback