Bara vanligt vatten... del 2

Jaha, då var det alltså dags igen. För ca ett år sen gick ju Peters akvarium sönder och vi badade i sov- och datarummet istället för i badrummet. Läs den historien här. Den här gången var det gamla lägenheten som fick bli bassäng.

Orkar inte kladda ner hela historien men om vi säger såhär: lite droppande blir stooooora pölar under kort tid. Tarkett-golv klarar inte av vatten, då blir det gungigt. Jag är jäääävligt glad för att försäkringsbolag finns och att de förhoppningsvis vill ha den räkningen vi annars måste ta hand om.

Ja fy fan... börjar ledsna rejält på vatten om vi säger så. Två stora vattenskador på två lägenheter under ett års tid, jag vette sjutton vad jag och Peter har gjort för att förtjäna detta!!



I övrigt händer det inte jättemycket här hemma... går mest och väntar på att tiden ska rulla på lite så vi kan få träffa vår ögonsten nån gång!!! Har försökt umgås med lite vänner senaste tiden, gäller ju att passa på medan man fortfarande kan prata ostört! :P Sen har vi storhandlat mat då jag har fått för mig att leka mästerkock här hemma. :P Blev t.ex. piccata till middag ikväll *Sandras favorit*, blir kroppkakor imorgon, sjömansbiff på tisdag och sen kalops nån dag *också Sandras favorit*. Har också bakat morotskaka och ska ta mig i kast att baka bröd nån dag här snart. :) Känner mig riktigt huslig. Har kommit fram till att det gäller att passa på att göra sånt här nu, för sen lär man knappast ha vare sig tid eller ork till att göra massa sånt.

Idag var vi också iväg till Babyland och inhandlade lite täcken och kuddar och sånt "nödvändigt ont". Det börjar närma sig slutet och det märks då förråden fylls på med det sista. Tänkte jag ska försöka vara duktig och packa den s.k. BB-väskan snart också med både bebisgrejer och lite annat nödvändigt. Man vet ju aldrig när det är dags att rycka tag i väskan och kasta sig in i bilen och ta sikte på förlossningsavdelningen på KS. Förhoppningsvis dröjer det inte mer än de knappa 5 veckor som är kvar nu, har verkligen ingen lust alls att gå över tiden! Men det kanske egentligen är lika bra att ställa in sig på att gå till julafton eller nåt, då kan man ju bara bli glad om bebis kommer tidigare än så. ^^


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha.. packa bb-väskan är överskattat, jag packade mig samma dag som vi åkte in, och du kan ju tänka dig hur mycket som kom med mitt i alla värkar..;)

Postat av: Frida

Sandras morotskaka är GOOD<3, hehe massa kramar

2009-10-26 @ 16:01:47
Postat av: Mia

Ditt stöd betyder mycket. <3

Dock är det det jobbigaste beslutet jag någonsin tagit, men det är det enda rätta. Och jag känner ingen som helst ångest över att det är påbörjat. Bara lättad.

Måste ses snart!!!

Ska tjata lite på gubben så kommer vi och våldsgästar er.

2009-10-27 @ 14:39:12
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback