Förlossningen

Jaha, då har man varit på sitt första besök på Förlossningen på KS. Ringde dit idag och var lite orolig för att jag knappt har känt av liten senaste tre dagarna och där sa de att det var bättre att vi kom in på en koll för att vara på den säkra sidan. Sagt och gjort så satte vi oss i bilen och åkte dit. Fick bli kopplad till en CTG-maskin som mäter av bebisens hjärtslag och mina sammandragningar och sånt. Låg med den i nästan en timme och där fick vi se att det lilla hjärtat tickade på så fint. :) Snacka om att man drog en lättnadens suck när man såg att allt var okej. Därefter kollade de mitt blodtryck och så fick jag lämna urinprov och sen kom det in en doktor med en ultraljudsmaskin och tittade hur det såg ut i magen, hur stor fostervattenmängd det var osv. Även det såg bra ut och bebis är nästan helt fixerad fick vi veta också. :) Så ja, de senaste dagarnas oro är nu borta och man kan slappna av. Under sista minutrarna av CTG:t verkade det som om liten blev lite less också för då började h*n knöla runt som bara den! Och nu sen vi åkte därifrån har det varit fart i magen igen så nu känns det nästan som vanligt. ^^ De säger ju det att det blir lugnare efter v. 36 ungefär men jag hade nog inte riktigt förväntat mig att det skulle bli SÅ lugnt... lite vill jag ju att bebis ger sig tillkänna om dagarna.

Idag är det 17 dagar kvar till beräknad förlossning, alltså ca 2½ vecka. Börjar bli lite nervöst nu men jag tror att det kommer gå bra. Peter verkar ha lite nerver han med! ^^ Hoppas dock att liten vill titta ut före BF då jag inte har nån lust att gå 2½ vecka till. Vill ju träffa bebis NU!!! :P Dessutom är det så jobbigt att gå hemma och knappt våga åka nånstans bara för att man inte riktigt vet om/när det kan hända något. Så det blir ju inga längre resor nuförtiden och då blir det att man bara går hemma och känner sig rastlös istället... är nog därför det känns som att tiden går ännu mer långsamt just nu... :/ Men ja, vi får hålla tummarna för att h*n får för sig att kika ut i alla fall lite före BF. ^^

Kommentarer
Postat av: Mia

Man blir ju lite lagom nojig så fort det blir lugnt..:)

Skönt att höra att allt såg bra ut. och nu BEGÄR jag lite tätare uppdateringar här. Så mycket kan du inte ha att göra så du inte hinner det..;) hähä.

Och så hoppas jag att du mitt i alla värkar ringer mig och säger att NU ÅKER VI IN! :D

Måste ju köra en favorit i repris..;) typ.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback