Helkväll med älsklingen

Jag var hos läkaren i torsdags och förlängde min sjukskrivning så nu är jag sjukskriven t.o.m. 21 juni, sen får vi se vad som händer. Har två veckor semester efter det också så skulle de inte vilja sjukskriva mig längre är jag ändå ledig t.o.m. 5 juli. Alltså, inget jobb på över en månad till. *skööönt* Med tanke på att min rygg bara har blivit sämre och sämre och jag fortfarande mår illa typ konstant så ja, jag är glad att jag slipper att jobba.

Passade på att åka förbi jobbet med alla papprena igår så de har dem och därefter blev det en sväng till IKEA med Sofie. Där blev det inhandlat en byrå till sovrummet, en hylla till datarummet, en jättefin tavla, två örngott och lite presentpapper.

På kvällen blev det en helkväll med älsklingen på Heron City. Först när vi kom dit spelade vi lite air-hockey, efter det blev det 3½ serie bowling (älsklingen vann 2 av 3 serier och jag vann 1 och den sista halva), därefter blev det mat (kebab till älsklingen och kycklingspett med ris och tzatziki till mig *mums*) och lite mer air-hockey. Avslutningsvis blev det bio där vi såg "Fast and Furious". Jäklar så bra den var!! Älskar de filmerna, de är så välgjorda och med bra skådespelare! :) Massa mysigt att umgås lite utanför hemmet också... man börjar ju känna sig som en gamling som bara sitter hemma varje fredag kväll och glor på tv. :P

Idag har det varit en här och tittat på Niva. Det verkade som att hon var intresserad, vi skulle höras mer i veckan. Och killen som var här och tittade på Nova i veckan bestämde sig för att han ville ha henne så hon kommer att flytta om ca. 1½-2 veckor. Usch va tomt det kommer att kännas här hemma utan dem men ja, det är ju för deras egen skull, för att de ska få det så bra som möjligt. Men som sagt, vi kommer att sakna dem sjukt mycket, både Peter och jag!!!

Imorgon blir det att fira mamma, dels är det mors dag och sen fyller hon år på måndag så vi slår ihop det och firar allt imorgon. Känns lite konstigt att fortfarande åka hem till "mamma och pappa"...

För er som jag inte har berättat det för så ska mina föräldrar skiljas. Eller, de har väl egentligen redan skilt sig, men separationen blir inte förrän mamma har hittat en lägenhet så de bor fortfarande tillsammans vilket är jobbigt för oss alla, speciellt för mamma. Så ja, det har hänt lite mycket i mitt liv senaste tiden som ni kanske förstår med skilsmässa, barn, sjukskrivning och katter osv. Det är nog därför jag inte har varit jätteaktiv här på bloggen.

Jag hade tänkt att bygga ihop hyllan till datarummet nu men min rygg är så jäkla förstörd från byrån så hyllan får nog vänta tills imorgon... får hitta på nåt annat istället då Peter sitter och försöker få ordning på sin dator.

Tills vidare, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Svar: Jo filmen var helt underbar som du sa!!! Man blev helt facinerad över hur han kunde planera det där i förväg... VIlken kille alltså :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback