Ojojoj!

Gud va jag är dålig på att skriva här! :O Var jättelänge sen jag satte mig ned och skrev. Jag får ursäkta mig med att det har varit alldeles för mycket på senaste tiden och jag har inte direkt varit på mitt bästa humör alltid.

Vad som har hänt då... ja, jag fyllde 22 år den 4 mars. :) Lite längre ifrån "bara" 20, lite närmare till den konstanta åldern "25". ;) Hade en helt vanlig dag på min födelsedag i stort sett. Jobbade så ingen ville fira mig med frukost på sängen. Fick ett yrvaket "Grattis älskling" av pojken när jag gick till jobbet vid typ halv 6 men det var det enda. ;) Slutade rätt sent också så blev inte mycket mer än lite god mat och sen kom mamma och pappa förbi och åt lite tårta på kvällen.

Firade mig ordentligt på söndagen istället. Då var farfar och Maj-Britt, Thomas (morbror) med fru Tina och kusinerna Tim och Tove, mamma och pappa, Peters bror Jonas med sambon Annica och Gitta (mormors väninna), systeryster, Yrla samt Jonas här på besök. Storkalas med andra ord. :) Åt kakor och bullar och cheesecake och pratade lite. Fick presenter också, bl.a. presentkort på The Body Shop, biljetter till The Buddy Holly Musical *yay*, presentkort på fotvård *välbehövligt*, pengar, blommor, stegräknare m.m. Dessutom fick jag biljetter till Volbeat av syster och älskling på min födelsedag då konserten var dagen efter. (BÄSTA konserten på riktigt riktigt länge, den var GRYM!!!!!!!!!).

Ja, nog om mina äldre dagar. Annars då... kaos på jobbet sen Arriva tog över *suckar* Mer övertid sen de tog över än vad jag hade totalt under tiden som Swebus körde tror jag. Finns aldrig några bussar, resenärerna gnäller och vi får ta all skit. Jag är så (ursäkta min dåliga franska) j*vla less på det nu så det finns inte!! Önskar det fanns möjlighet att byta jobb bara sådär hux flux. Har faktiskt funderat på att gå tillbaka till Swebus... ska ringa och höra med en av mina "kontakter" tänkte jag.

Som om detta inte var nog har vi dessutom en löpande katt här hemma just nu. *skratt* Hon springer runt med rumpan i vädret, skriker om att få bli påsatt och kissar på ställen som hon absolut inte ska kissa på (bl.a. typ 7 gånger i TYGsoffan, på mina kläder m.m.). Hon är riktigt billig just nu men tur att hon är så söt... :P Var dock till veterinären idag och köpte p-piller plus bokade tid för kastrering. Pratade med Maddä och eftersom hon vill kastrera henne kan vi lika gärna göra det. Så slipper vi det evinnerliga kissandet och kråmandet. Det är kissandet som är värst... vår tygsoffa är inte gjord för en löpande katt... Funderar på att ringa IKEA och fråga om garantin gäller för sånt. ;)

Nu ska jag ta tag i min Matte B-kurs som jag har börjat läsa på distans. Har insett att det kanske egentligen inte var bästa tiden att ta den nu med tanke på jobbet och så men nu har jag ju börjat så då får jag se till att avsluta det på ett bra sätt. Ska dessutom tillbaka till jobbet om ca. 2 timmar (eller ja, jag börjar om ca 2 timmar).

Ska försöka att inte dröja så länge till nästa gång... blir ni alltför otåliga så får ni väl tjata på mig!!

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback