Ultraljud

Igår var jag och Peter på ultraljud. Har varit lite nojjig senaste dagarna för att vi ska komma dit och få veta att det är nåt fel så det var skönt att det ÄNTLIGEN var dags! :) Dock var det ingen höjdare att försöka gå upp efter endast 5 timmars sömn (hälften av vad jag egentligen behöver) men vad gör man inte för att få titta på lillskiten! ^^

Undersökningen gick hur bra som helst. Först blev jag lite panikslagen då man inte såg att det var en bebis därinne men det visade sig bara att h*n låg så man såg framifrån istället för i profil så det såg lite konstigt ut. Men efter ett tag fick jag grepp om hur bebisen låg och vi fick se hur h*n gäspade, klappade händerna, sög på tummen, gjorde kullerbyttor, slog sig själv ^^, vinkade m.m. Hur sött som helst!! :D Vi tog också reda på könet men då jag inte vet vilka som läser och om alla vill veta så skriver jag inte det här, är det nån som inte vet men som är nyfiken så fråga mig eller Peter så kan vi tala om det! :)

Jag blev dessutom tidigarelagd 4 dagar så istället för beräknad födsel (BF) 1 december har vi nu istället BF 27 november vilket innebär att imorgon (fredag) har jag gått 140 av 280 dagar, alltså halvvägs! *yay*

Vi köpte med oss en dvd med ca. 4 min av undersökningen inspelade och det är jag såå glad för att vi gjorde. Det är en heeelt annan känsla att kunna titta på hur h*n rör sig och håller på än att bara titta på bilder!!

Jag lägger upp tre bilder här, för er som inte har möjlighet att få se videon. De är inte jättebra bilder men man ser rätt hyfsat i alla fall! :)


*gäsp och sträck*



*suga på tummen*



*vinkevink*

Kommentarer
Postat av: Sandra

ååh, vad häftigt!! vilken liten goding ni kommer få! : ) blir det pojke eller flicka? nyfiken kram

Postat av: Madde

jag vet jag vet jag vet jag vet ! =)

2009-07-09 @ 22:54:55
Postat av: Anonym

Hej!



Nemiia från FL här. Är inne och kikar ibland blir lite förbluffad över hur lika våra graviditeter verkar vara med samma BF och allt. Den mittersta UL bilden ser precis ut som vår he he skumt, bebbe ligger i exakt samma ställning på vårt kort.

2009-07-15 @ 21:54:27
URL: http://www.jowist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback