2008 vs. 2009

2009.... nytt år, nya löften... Eller vad är det man säger? Själv har jag inte ett enda officiellt nyårslöfte, av den enkla anledningen att man inte ska lova saker om man verkligen inte kan hålla dem och nyårslöften är nog de löften som är svårast att hålla. Men visst, det finns saker som jag tänker på att försöka förbättra osv, men jag har som sagt inte gjort dem till några löften.

2008 då... Vad hände egentligen under det gångna året? Jag tänker inte bli särskilt detaljerad, men kan ju dra de lite större händelserna för varje månad (om det har varit något).

Januari - Februari: mådde mest dåligt uppe i Leksand och drogs med mina depressioner. Ingenting fungerade riktigt som jag ville och början på året var inte den bästa.
Mars: jag fyllde 21 år och beslutade mig för att lämna Leksand. Flytten hem var nödvändig för att jag skulle orka med livet och mig själv.
April: Jag började min utbildning på Swebus, jag var på Bandit Boat V med syster och Petra och Brandon. Jag mådde fortfarande kasst men det började bli lite bättre.
Maj: Jag klarade teoriprovet till D-körkortet. Jag och Peter "träffades" på Spraydate.
Juni: Det här var den bästa och värsta månaden typ... Det bästa var ju helt klart att jag träffade Peter och att vi blev tillsammans, dessutom klarade jag D-körkortet vilket innebar att jag hade jobb igen! Samtidigt var det mormors årsdag och det tog mig väldigt hårt. Jag kunde bara inte (och kan det fortfarande inte) förstå att hon inte längre finns med oss.
Juli: Började månaden med strejk på jobbet. Annars var det jobb och slit som präglade juli. Roadtripen och 30-årsfesten i Karlskoga var nog i stort sett det enda som hände denna månad (ja, utöver vardagslivet dvs).
Augusti: Jag överraskade Peter med en kryssning till Åbo, i övrigt såg månaden ut ungefär som föregående månad; JOBB JOBB JOBB!!
September: Vi firade vår första "högtid" tillsammans (Peters födelsedag). Vi fick klartecken på att lägenheten skulle bli vår!
Oktober: Vi skrev kontrakt på vår lägenhet, Peters akvarium gick sönder vilket grusade planerna om att sälja hans lägenhet, annars levde vi mest i lådor under oktober månad.
November: inflytt i nya lägenheten!!! Maddä och jag träffades igen på typ ett halvår *saknat som faaaan* Upplock och installation i lägenheten. Biljäveln rasade ihop och det var dags att inse hur beroende man är av bil... Ny titel: SAMBO! *njuter*
December: vi "firade" ett halvår tillsammans, lyckad inflyttningsfest för gemensamma vänner, julafton och "minijulafton" hos respektive föräldrar, "vuxenpoäng" för köp av diskmaskin, första nyår tillsammans.

Över lag är jag VÄLDIGT nöjd med år 2008 (konstigt va?? ;)) men jag hoppas att 2009 kommer att bli ÄNNU bättre! Framtidsplaner har jag väl funderat på men jag har inte kommit fram till vad de är riktigt... Visst, barn, bröllop, nytt jobb, utbildning osv är väl sånt som alltid finns i tankarna men under 2009, ja det vet jag väl knappast om allt det där hinns med. :P

I vilket fall som helst... jag ser ljust på framtiden tillsammans med min älskade och jag hoppas att år 2009 kommer att bli det bästa året någonsin... hittills!


Kommentarer
Postat av: Maddä

Saknar dig hjärtat!

2009-01-12 @ 23:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback