Konstigt humör

Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig just nu men jag är på så himla konstigt humör hela tiden. I grunden känner jag mig rätt glad och så men sen helt plötsligt, av bara nåt litet, kan jag tappa humöret helt och antingen bli jätteledsen eller sur eller nåt...

Som idag... stod och väntade på tunnelbanan för att jag skulle möta syster. Då åkte tåget förbi åt andra hållet och mina ögon fastnar på att sista vagnen hette Sonia... med "i"... Det hette min mormor... Det högg till i bröstet och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Mormor finns väldigt mycket i min vardag just nu. Jag tänker ovanligt mycket på henne, jag drömmer om henne och jag ser saker överallt som påminner om henne. Jag vet inte om hon försöker säga mig nånting men i vilket fall som helst trivs jag ganska bra med att ha henne i mina drömmar där jag kan få prata med henne. Jag har så mycket som jag vill berätta för henne, det är så mycket som har hänt i mitt liv sen hon lämnade oss. Jag ville att hon skulle få chansen att träffa Peter, jag vill att hon ska veta att jag faktiskt är lycklig. Men det går inte, och det smärtar mig så otroligt mycket. Ibland gör det så ont att jag knappt kan andas. Jag vet inte vart jag ska ta vägen med all denna saknad jag känner. Jag var inte redo att förlora min mormor, jag behöver henne fortfarande! *tårar som rullar*

Dessutom när jag var inne på min vän Mias blogg kan jag inte låta bli att känna avund på henne och hennes sambo. De väntar sitt första barn i mars. Jag är jätteglad för deras skull, det är verkligen superroligt, men jag är samtidigt så avundsjuk att jag blir tokig. Jag vill också ha barn! Det värsta är att om man väl har börjat tänka på det så finns det i tankarna, HELA TIDEN!! Men ja, vår tid kommer den också!



I helgen blir det till att testa vad bilen går för! Jag (och kanske Peter, det vet jag inte än) ska fly upp till underbara Dalarna. Jag/vi åker imorgon förmiddag upp till Djurås, där hämtar jag/vi Maddä och åker sedan vidare till Mockfjärd för att titta på handboll och hälsa på gamla laget. *toksaknar* Därefter blir det antagligen en sväng förbi Leksand (trots att de två jag allra helst vill träffa inte är där då :( ) och sen hem till Maddä i Rättvik. På söndag kör jag/vi Maddä till tåget på förmiddagen och sen blir det fortsatt bilfärd till Hallstavik där jag har match. Ska bli massa roligt att komma upp dit igen och hälsa på Maddä, laget och Leksand. Jag saknar faktiskt Dalarna MASSOR, tro't eller ej!! Fast jag vill inte flytta tillbaka, jag har ju mitt liv här nu, med min älskling! Men Dalarna och teckenspråket saknar jag så mycket att jag tror jag ska bli galen ibland (värre än vanligt alltså ;) ).

Nej, nu börjar det bli dags att packa väskan innan det är dags att åka tillbaka till jobbet. Har en värdelös eftermiddag. Har uppehåll i över 5 timmar, sen tomkör jag till Brommaplan, ska sitta där i 13 minuter, sen kör jag en tur, ska sitta ute i skogen i mörkret i en halvtimme för att sen köra tillbaka till centrum och sluta... Var det verkligen nödvändigt? Kunde jag inte fått sluta då vid 11 istället?? :O

Ikväll ska jag och Peter på bio för första gången ensamma sen vi blev tillsammans. Han har tjatat på det hur länge som helst och är lite sur på mig för att vi inte har haft någon riktig bio-dejt än så ja, ikväll blir det "Yes man" på bio, bara vi två! *ler* Sen blir det nog hem och sussa sängen så jag orkar köra alla dessa mil imorgon.

Kommentarer
Postat av: Frida

gulliga ni e, hoppas allt går bra på dejten.håller tummarna:P massa kramar

2009-01-31 @ 13:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback