Gott & blandat

Just nu har jag uppehåll på jobbet, jag jobbar alltså delad tjänst idag. Ibland är det rätt skönt att få komma hem några timmar mitt på dagen faktiskt. :) Men idag hade jag helst slutat tidigt med tanke på att jag börjar 4.56 imorgon. *blä* I vilket fall, jag tänkte att jag skulle få lite nedkladdat här för att tala om att jag lever.

Idag var jag och pratade med Arriva (de som ska ta över Ekerödepån där jag jobbar i mars). Jag skrev på kontrakt och provade ut kläder. Det kändes lite konstigt med tanke på att det inte alls var länge sen jag gjorde detsamma på Swebus. :P Fast jag tror att det blir bra. Jag har dock inte haft särskilt mycket med Arriva att göra men de verkar trevliga. Vi får hålla tummarna för att det blir bra. :)

I måndags var jag och Peter hemma hos Mika i hennes nya lägenhet. Hon har fått det riktigt fint faktiskt och jag avundas henne att hon har ett eget ställe med förstahandskontrakt. *vill också* Jag får sån jävla panik över att bo som jag gör just nu. Det funkar liksom inte att bo fyra vuxna (ja, det blir ju så i och med att Peter är hos oss i stort sett hela tiden) i en trea. Dessutom är vi två stycken som ska samsas om en yta på 12 kvm, vilket inte heller funkar. Jag håller på att bli desperat efter ett eget ställe och som det är nu skulle jag nästan kunna ta vad som helst bara för att få flytta! Det största problemet är att när man lever så tätt inpå varandra utan möjlighet att dra sig undan så blir det väldigt stor risk för att man "kliver innanför" den andres bubbla eller vad man ska säga. Det är svårt att få sin egen lilla tid (det kan handla bara om 15 minuter ifred eller nåt) och det tror jag tär på oss allihopa. Allt jag vill är ju att få flytta hemifrån, flytta ihop med min älskade och börja vårt gemensamma liv, PÅ RIKTIGT!! Det känns verkligen som att det inte kan komma igång förrän vi har fått ett eget ställe.

Peter och jag har nu gjort vårt första riktiga gemensamma inköp. :P Vi har börjat samla på Disneyklassiker. :D Båda hade länge funderat på att göra det så vi bestämde oss för att göra det tillsammans. Vi gjorde en bautabeställning från Ginza och Cdon nyligen så nu har vi de flesta, ca. 10-12 som saknas bara (av 47). Vi har redan typ planerat hur de ska stå i hyllan. *ler* Kommer bli såå snyggt!

Just det, jag har ju glömt att berätta om överraskningen jag gjorde för min älskling! :D För drygt två veckor sen kidnappade jag honom på jobbet. Han visste att han skulle gå lite tidigare från jobbet på tisdagen och han visste att han behövde vara ledig på onsdagen, men mer än så fick han inte veta. Jag och pappa hämtade upp honom på jobbet för att sedan "tvinga" på honom en ögonbindel. Sen körde vi iväg genom hela stan tills vi hamnade vid Tallink Siljas terminal. Där fick han ta av sig ögonbindeln och "tadaa": vi ska på kryssning!! :) Jag och min älskling, bara vi två, på en 23-timmars kryssning till Åbo. Jag tyckte att vi behövde få vara lite för oss själva med tanke på att vi nästan inte fått umgås helt på egen hand på riktigt senaste tiden så ja, då blev det stor båt. :) Det var jättemysigt att komma iväg, enda nackdelen var väl egentligen att vi fick enkelsängar så vi började med att sova första delen av natten i samma (!) säng (ja, de är ju inte större än typ 80 cm eller nåt i bredd) men när jag vaknade till på morgonkvisten höll jag på att ramla ut och det var varmt och klibbigt så jag valde att lägga mig i den andra sängen ändå. Note to self: nästa gång ringer du och bokar dubbelsäng. I vilket fall som helst verkade han uppskatta resan så jag hoppas att det blir fler gånger! *tycker om att göra små överraskningar för min älskling*

I morgon fyller min syster hela 25 år!! :D *grattis i mängder* Ska dit och fira henne på kvällen och få henne att glömma bort att hon börjar bli gammal. Nej, förlåt syster, jag menar ÄLDRE! ;) *älskar min syster* Så grattis i förskott syster!!

Dessutom rymmer jag och Peter till Avesta på lördag för att spela handboll (eller ja... jag ska, förhoppningsvis, spela och han titta på :P). Sen är det en ny vecka... vem vet, jag kanske lyckas kladda ner nåt då också. *ler*

Nu kommer lite bilder från kryssningen i alla fall.

   

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Taaaaaaaack! :D

2008-09-11 @ 21:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback