Älsebex

Återigen massa länge sen jag skrev här. Usch va dålig jag är på att uppdatera.

Lämnade av Maddä vid tåget för snart två timmar sen. Hon har varit här i helgen och hälsat på mig och Peter i nya lägenheten. Fan va jag tycker om den tösen alltså!! Hon är så söt! :) Var massa skoj att träffa henne igen, har inte träffat henne sen slutet av maj. *fy oss*

Hon kom hit i fredags och då hämtade jag henne vid tåget, sen åkte vi och handlade mat, åkte hem och åt och sen dog vi i soffan. :) Igår hade jag match i Sjöstadshallen med div.3-laget. Som vanligt är de ju värdelösa och jag var helt fly förbannad. Maddä och Peter fick sitta i sekreteriatet för vi hade ingen som kunde sitta där. De skötte sig alldeles exemplariskt. ;) Tyvärr fortsatte mitt pissiga humör resten av dagen så lördagen blev inte så spännande. *beklagar mina älsklingar* Idag åkte jag och Maddä till Gröna Lunds julmarknad, som för övrigt är heeeeelt överskattad. En julmarknad ska vara full av massa stånd med massa roligt pyssel i men de hade nästan inga såna alls. Var hur tråkigt som helst. Dessutom hade de typ stängt av halva området. Vi gick igenom hela julmarknaden på typ 30 min och sen sket vi i den och åkte in till stan istället. Där käkade vi lunch på Mc Donalds och sen gick vi till Espresso House där vi satte oss och drack varm choklad och chai latte. *mums* Där satt det två tjejer bredvid oss som pratade teckenspråk så vi kunde ju inte låta bli att "tjuvlyssna" lite. Jag förstod dock inte så mycket då jag såg väldigt dåligt och eftersom jag har tappat så otroligt mycket. Vi satt också och messade med Jan-E från klassen, de bråkade om vem jag ska sova hos när jag kommer upp dit. :P Tror dock att det blir hos Maddä trots allt då varken Jan-Es fästmö eller min pojke skulle uppskatta att jag sover hos honom. ;) Dock saknar jag honom massor. Han och Maddä är de som jag saknar allra mest och det var de som gjorde det svårt att lämna Leksand.

Efter Espresso House följde jag Maddä till tåget och sade hejdå. Massa jobbigt som vanligt och ville hålla kvar henne men vet att det inte går. När hon hade klivit på tåget gick jag till tunnelbanan och åkte hem till min älskade.

Saknar tösen massor redan och önskar verkligen att vi inte bodde så jävla långt ifrån varandra!!


Vad har hänt i övrigt då sen sist?? Jaa... det är nog mycket därför jag inte uppdaterar... jag har inte så mycket att skriva om. Som vanligt gör jag inte så mycket mer än att jobba, äta och sova... tragiskt men sant. Sambolivet börjar i alla fall sjunka in lite mer nu och det känns så jäkla naturligt att bo med Peter. Det känns som att det har varit vi i flera år och att vi alltid har bott ihop. Visst går vi varandra på nerverna ibland men jag älskar verkligen honom mer än allt annat och det känns bara mer och mer rätt och som att jag lugnt skulle kunna leva med honom resten av mitt liv. Det är honom jag vill vara med. *sitter jag och skriver samtidigt som han står och hånglar med mig, hehe*

Sen är det ju massa mysigt att det har kommit snö också!! :) Jag trodde typ inte att det skulle komma nån snö iår. Det enda som är tråkigt är att det knappast kommer att hålla hela vägen till julafton. Om nån vecka eller max två kommer säkert allt vara borta och det kommer bli en grön jul som vanligt. Det är det jag hatar allra mest. För mig är julen någon stillsamt, mysigt och VITT och om det inte är snö, ja då försvinner all den mysiga känslan. Jag hoppas innerligt att det blir en vit jul iår... förra året sög ju när det gäller snöbiten. Det som är så drygt är att jag jobbar på julafton. Känns trist eftersom det är min och Peters första jul tillsammans men tur i oturen så jobbar jag bara till halv tre så jag hinner ju hem till julaftonskvällen och får umgås med nära och kära, oavsett om vi firar hos mina eller hans föräldrar (vi har inte bestämt oss än... funderar fortfarande på hur vi ska göra).

Nej, nu blir det nog till att avsluta det här, känns som mycket rappakalja... ska ta och käka nånting, se klart på ett program och sen ska jag och Peter krypa ner i soffan och titta på "Get smart".

Over and out från mig, tills vidare. Jag ska försöka bli bättre, men ni vet ju hur det är... tiden rinner ifrån en och sen har det helt plötsligt gått flera veckor sen sist... men ja, tills nästa gång... :)


Kommentarer
Postat av: Sandiie

Kul att du uppdaterar! :) Härligt att du trivs med sambolivet ich har hittat någon du vill dela ditt liv med, det är guld värt!



Puss på dig! :)

Postat av: Ellinor

vill inte vara den som är den... men skulle tycka att det var trevligt om ni firade jul hos "oss" (mamma o pappa).. för jag har ju yrla denna jul o sen på kvällen eller juldagen (inte bestämt ännu) så ska ju jonny ha henne..

men det är ju ert beslut, men tror att yrla också skulle uppskatta om ni kom

men men

kraaaaam!!

2008-11-24 @ 08:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback