Nervös

Sitter uppe lite för sent och är sjukligt nervös. Imorgon ska jag skriva teoriprov för mitt D-körkort. Jag har försökt att plugga hela dan, det har gått ganska bra faktiskt, fast jag skulle nog ha engagerat mig lite tidigare i pluggandet, inte göra som vanligt och plugga dan innan. Men ja... det är ju jag i ett nötskal. Jag har senaste veckan pendlat från "det kommer att gå skitbra, jag kan ju det här" till "det kommer gå käpprätt åt helvete, jag kan fan ingenting!!!". Det tär ordentligt på en att hela tiden slungas fram och tillbaka mellan självsäkerhet och osäkerhet. Saken blir ju heller inte bättre av mina krav på perfektion, att jag aldrig tidigare har kuggat på ett prov och att bra inte duger, det måste vara bäst för att jag ska kunna bli nöjd. Men vad har jag för val, egentligen? Jag kan antingen skita i att åka dit (vilket är ett omöjligt val) eller så kan jag bita ihop och helt enkelt göra mitt bästa och hoppas på att det räcker. Det gäller bara att övertala mig själv till att mitt bästa faktiskt räcker, det måste inte vara perfekt. *lättare sagt än gjort*

När vi ändå är inne på "bussandet" kan jag berätta att jag har börjat köra nu också. *yey* Har kört fyra gånger hittills och det går hur bra som helst. :) Får massa beröm av min lärare som säger att det är jätteroligt att åka med mig och hon tycker att det känns som om jag har kört buss hur länge som helst. *glad* Bara att hoppas att det fortsätter lika bra och att jag klarar teoriprovet så jag kan köra upp inom en snar framtid också. För så fort jag är klar med körkortet har jag en inkomst igen. *längtar*



I helgen var dessutom min ängel här. *saknat som fan* Var hur mysigt som helst. Dessutom var mamma och pappa i Småland så det var bara hon, jag och katterna hemma. *perfekt* Det blev pizza, Anchor och sova i soffan i fredags, stan, grilla, färga hår, Eurovision Song Contest, film och massa prat igår och sen idag har jag mest pluggat (massa tack till sötnöten som hade tålamod med mig). Körde henne till tåget vid 17 (blev lite stressigt, kanske undermedvetet ville att hon skulle missa tåget :P) och efter att jag hade guidat henne åkte jag hem till morfar en stund. Var trevligt att sitta och prata lite, tror han uppskattade det. Därefter blev det en snabbis förbi CityGross (köpte en mors dags-tårta) och sen hem för att fortsätta plugga plus att röja det sista från helgen (det var inte särskilt farligt men lite disk och sånt). Sen kom mamma och pappa hem och det blev lite prat med dem. Berättade om idioten som bucklade min bil på Tranebergsbron *såååå jävla förbannad* och åt lite tårta. Har suttit och pluggat fram till nyligen och nu borde jag verkligen gå och lägga mig. Dock är jag lite för hyper... tror det är nervositeten. Men jag ska försöka sova lite i alla fall, hur lyckat är det att komma till provet utan att ha sovit? Då lär jag garanterat få blackout.

Såå.... God natt!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

lycka till imorn!

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

*håller tummarna* Godnatt!

2008-05-26 @ 00:47:45
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Sofie

Haha, ja nu när du säger de så kommer ja faktist ihåg det, utanför vid repen, visst? ;) Vad sa jag? Haha :$

2008-05-26 @ 13:17:20
URL: http://deluxee.blogg.se/
Postat av: Lisa

håller tummarna för dig :)

2008-05-26 @ 15:36:45
URL: http://lisagosch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback