Past, Present, Future

Mitt liv är så fullt upp just nu att jag knappt hinner fundera på att uppdatera här. Jag hoppas att ni inte har saknat mina inlägg alltför mycket.

Vad har hänt sen sist då?? Jaa.... jag har börjat köra buss i linjetrafik. Igår och idag har jag dock kört med handledare, men på måndag blir min första dag ensam i bussen. Ska bli roligt, få visa att jag kan på egen hand. Dessutom ska det bli skönt att inte ha ett par extra ögon med hela tiden. Visst, de är med för att hjälpa, det vet jag också, men man känner sig så otroligt granskad när man kör. Sen får vi väl se om det blir nåt mer köra... det vankas ju strejk fr.o.m. tisdag (om ingen överenskommelse görs/om inte Ekerö får dispens). Det vore lite roligt att få vara med om en strejk. :P Annars kör jag måndag-torsdag och lördag-söndag nästa vecka. Jag jobbar tydligen aldrig mer än fyra dagar i streck. Nice!! :)

Eftersom jobbet tar i stort sett all min vakna tid just nu (är så slut efter jobbet, igår var jag redo att gå och lägga mig vid 19) så hinner jag inte med så mycket annat. Har varit med pojken på "farmor-kalas" (hans farmor fyllde år så jag har träffat lite fler i hans släkt) plus att vi firade midsommar här med farfar, Maj-Britt och morfar så nu har han även träffat lite fler i min släkt. Jösses, det här börjar bli avancerat. ;) Nej då, men det sjuka är att vi bara har varit tillsammans ca 2½ vecka men det känns som typ flera månader, t.o.m. år. Känns så tryggt och stabilt så jag blir alldeles snurrig. Kan man inte vrida fram tiden så den stämmer med vad det känns som??

Som ni förstår går det alltså bra mellan mig och honom. :) Dock kommer vi inte träffas alls söndag kväll-fredag för han ska åka iväg till Malmö och Göteborg med jobbet. Blir spännande att se hur det går. Men äsch... jag är ju van, har haft distans i flera år. Bara att bita ihop så blir det bra när man träffas igen. :) Men saknad kommer han vara, mer än nånsin!!

Vad har mer hänt? Jo, vi har varit på dop. Nettans lilla Molly skulle döpas så det var vi och tittade på. Vilken liten sötnos hon är. Nu blir man ju inte ett dugg sugen på ett rosa litet paket. *skratt* Men äsch då, inte riktigt läge för det just nu va?? :P

I övrigt är allt som vanligt. Mitt tillstånd går upp och ner men betydligt oftare upp än ner, jobbet tar massa tid, tankar flyger iväg och livet rullar på. Saknar min sötnöt uppe i Rättvik sjukt mycket också, måste försöka få ihop till en träff snart alltså... det är inte okej att tiden rinner iväg såhär... :( *kärlek*

Nu ska jag gå och plocka ihop lite saker, hänga tvätt och plocka undan tvätt innan det är dags att börja röra sig mot pojkens hem. Imorgon blir det barnkalas och tantkalas. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback