Tillsvidareanställning

Det som skulle vara ett sommarjobb blev en tillsvidareanställning. Jag skrev på papprena idag och fr.o.m. idag är jag tillsvidareanställd på Swebus (dock med 6 månaders provanställning). Känns rätt bra då detta innebär att jag fr.o.m. nu kommer ha en fast inkomst vilket i sin tur leder till att jag kan betala mina skulder och dessutom börja leta efter egen lägenhet. Saker flyter på väldigt bra och det är skönt, efter några månaders oro över framtiden.

Jag började med linjeutbildningen idag också. Det är mycket att tänka på och det blir rörigt i huvudet av alla linjer som går kors och tvärs men jag ska väl lyckas lära mig det där också. :P Idag har jag också fått köra ledvagn och dessutom BACKAT med en sån!! Herre gud va bakvänt det blev i mitt huvud. Det är ju som att backa med släp men jag har ju aldrig gjort det plus att den är ledad så det blir lite krångligt. Fast det gick bra, fick beröm för min "fina känsla". :) Sen klantade jag i och för sig till det när vi var ute och körde. Fastnade lite i en sväng så jag var tvungen att backa... *pinsamt* Men äsch, det är bättre att göra misstagen nu än sen. ;)

Jag har också hämtat ut lite kläder idag. Inte allt, men en del. Jag har fått två långärmade skjortor, en vindjacka, en pikétröja, en scarf och ett skärp. Jag ska dessutom få två par byxor och tre kortärmade skjortor. Kärringen som hjälpte mig var en riktig surfitta. Jävlar alltså, hon och jag kommer aldrig att komma överens. :P Men ja, kläderna passade så jag gissade rätt bra på storlek (hon blev typ sur på mig när jag svarade "det beror ju helt på vad det är för typ av modell osv" när hon frågade vad jag hade för storlek i bl.a. skjortorna). Alltså seriöst, man kan väl vara lite trevlig? Annars ska man nog fan inte jobba med andra människor.

Imorgon är det återigen linjeutbildning. Då ska vi prata lite taxa och sen ut och åka bl.a. Adelsö-linjen. Det blir nog bra, fast jag är trött efter idag. Mycket köra och mycket att få in i huvudet. Dock tror jag att det kommer lägga sig på plats när man väl har hunnit smälta det.

Jag kommer att bli en GRYM busschaufför! *yey* :P

Kommentarer
Postat av: Maddä

Du kommer bli bäst på att köra buss och ja kommer bli bäst på att åka ;)

2008-06-18 @ 22:50:41
Postat av: Sedna

Det var ett fint inlägg.Ni är väldigt finna ihopp och jag tror att det är någonting bestående. Det var väldigt längesen jag såg honom så här lycklig. Och efter som att han betyder mycket för mig och min familj så är även jag väldigt glad över att han och du har funit varandra. Du är en bra tjej, och det ska bli väldigt roligt och trevligt att lära tjäna dig.

2008-06-19 @ 17:54:57
Postat av: Sedna

Typisk när jag väl ska våga att göra en kommentar så hamnar det i fel inlägg.Det är så jag suuck:(

2008-06-19 @ 17:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback