God fortsättning!

God fortsättning allihopa!

Det är helt sjukt hur fort tiden går kring jul... Folk börjar stressa över julen redan i september och sen hinner de knappt blinka förrän julen är över. Själv har jag knappt ansträngt mig alls i år. Jag hade velat anstränga mig mer än vad jag faktiskt gjorde men tid och pengar är det som krävs och jag har haft varken eller, tyvärr. Så i år blev det inte mycket julkänsla hos mig... men jag har trots det haft en riktigt bra jul. :)

Julafton började jag med att vakna ca. 5.30 av att klockan ringde. Hade helst av allt velat ligga kvar i sängen med älsklingen, kliva upp runt 10 eller nåt och äta en god julfrukost, men icke sa Nicke, jag skulle upp och jobba. Åkte iväg till jobbet och det var totalt DÖTT på vägarna. Jag jobbade 6.20-14.30 och det var hur lugnt som helst. Folk var dock väldigt trevliga och glada vilket gör mitt jobb mycket roligare. Sista vändan tommade jag från Mörby så jag svängde förbi Brommaplan och plockade upp älsklingen där, och sen åkte vi hem till mamma och pappa. Fick ingen bra känsla för kvällen då mamma låg i soffan helt däckad av misstänkt lunginflammation (Note till er som inte vet: det var så mormors problem började, med en misstänkt lunginflammation kring jul...) och syster sprang runt för att försöka få ordning på allt, med hjälp av pappa sen när han kom efter att ha hämtat morfar och Gitte. *ALL cred till dem, de var jätteduktiga!!!!*

Klockan 15.00 var tvn igång med Kalle Ankas jul. Visst, ingen är särskilt intresserad av att se Kalle Anka, men trots det samlas vi varje år framför tvn... Det bara är så, man slötittar på Kalle och klagar eller beundras av samma saker varje år och så är man nyfiken på att se vad det är för nya klipp i slutet.

Som vanligt på julafton blev det julbord *älskar* och alla åt så det stod härliga till. Yrla åt också, fast inte av sillen och sånt. :P Själv åt jag alldeles för mycket, min mage är inte van vid sån där skit längre (Återigen: Note till er som inte vet: sen mitten av november går jag på ViktVäktarna och det går riktigt bra. Innan jul hade jag gått ner 7,6 kg på ca. 5 veckor *stolt* Vi får väl dock se hur det ser ut efter jul och nyår... risken finns väl att man har gått upp en del...). Men som sagt, magen strejkade en hel del när all den feta maten i stora mängder ville ner.  Yrla kunde knappt äta för hon var så nyfiken på alla sina paket. *ler* Tänk när man var 4½ år och höll på att spricka av förväntan på julafton.

Efter maten blev det nästan direkt julklappsutdelning då Yrla redan var på väg att olovligt öppna alla sina paket. För att stilla hennes nyfikenhet fick hon dela ut alla julklappar och då ÄNTLIGEN öppna alla sina. Jag tror hon blev ganska nöjd med sina julklappar. :)

Själv blev jag i alla fall nöjd med mina! :) Jag (eller vi kanske jag ska säga för flera var gemensamma):
UNO-kortlekar av syster (till oss båda)
Sagan om ringen-triologin, del 1 och 2 av mamma och pappa (till oss båda)
500:- på IKEA av mamma och pappa (till oss båda)

Sen fick jag och Peter även en "familjekalender", specialgjord med våra bilder och tre spalter (en till Peter, en till mig och en till oss båda) samt ett sällskapsspel. Det var absolut inte jag som hade fixat dessa julklappar till oss *harkel* ;)

Peter fick också två paket av mig. I det ena fick han två Orrefors whiskey-glas och i det andra var det en parfym. :) *känner mig nöjd med mina julklappar till honom* Jag fick ju en halv telefon av Peter i julklapp för några veckor sen så jag fick inget på julafton (om man inte räknar med hans underbara sällskap och kärlek, vilket självklart räknas men det får jag ju varje dag så :P).

Kvällen slutade dock inte så jätteroligt. Mamma mådde bara mer och mer kasst så hon och jag åkte till Närakuten i Bromma. Hon hade massa hög sänka (167) så de trodde väl att det kunde vara en lunginflammation. Hon fick penicillin och sen körde jag hem henne, hämtade morfar och Gitte, körde hem dem och sen åkte jag och Peter hem. Jag skulle ju trots allt upp och jobba även på juldagen.

Summan av julafton är trots allt att den var mysig, jag fick för första gången fira jul med min älskade Peter och det kändes hur bra som helst. :)



Drar lite kort om gårdagen också. Vi var hos hans föräldrar och hade lite "minijul" med hans familj och hans mosters familj, eftersom vi inte firade julafton med dem. Det blev julbord även där och sen julklappsutdelning. Hans släkt är helt knäppa när det gäller julklappar. :P Jag fick t.o.m. julklapp av hans kusiner som jag har träffat typ 2-3 gånger! :O Det var i och för sig jättemysigt och jag kände mig verkligen som en del av familjen men jag fick lite dåligt samvete eftersom jag inte hade några julklappar till nån (det hade inte Peter heller så jag var i alla fall inte helt ensam...). Även igår var det många gemensamma julklappar, här är en lista på det jag/vi fick:

Av hans föräldrar:
hela Sagan om ringen-triologin (vi ska ju dock självklart byta de två första eftersom vi har dubbelt nu)
One Tree Hill säsong 5
12 st Duralex-glas (som jag har velat ha i flera år *lycka*)
2 st handkontroller till XBOX360
4 st stora badlakan och 4 st små handdukar

2 julkökshanddukar (av hans ena bror)
en termos (av hans ena kusin)
en fleecepläd (av hans andra kusin)
2 st handdukar med våra namn på (av hans faster)
500:- på IKEA (av hans moster)

Av hans andra bror:
saltströare och pepparkvarn
en bakform

Sen fick jag två par vantar av hans farmor och han fick lite annat också, typ kalsonger, strumpor, t-shirtar, byxor m.m. men det räknas jag inte som vårt gemensamma. ;) Ja, jag tror att jag fick med allt... men jag är inte riktigt säker. Det var lite pyssel att få hem allt igår, det är tur att jag har fått låna mammas bil. :P

I vilket fall som helst känns julen riktigt bra i år och jag är hur glad som helst att jag har fått fira den med Peter. Nu är det bara nyår kvar vilken jag är lite mer nojjig över men förhoppningsvis ska även den gå bra..!!

God Jul & Gott Nytt År på er allesammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback