The story

Skrev ett mail till Spraydate för att berätta om min och Peters väg till idag, de tycker ju att sånt är roligt att få. *ler* Så för er som inte vet, here's the story (dock den barnvänliga och nedkortade versionen, haha):

"Jag hade varit medlem på Spraydate några månader men aldrig riktigt engagerat mig i att försöka hitta någon då jag relativt nyligen hade kommit ur ett femårigt förhållande. Dock tyckte jag att det var roligt att klicka runt lite och titta på olika sidor. Flera gånger ramlade jag in på Peters sida och tyckte det var lite komiskt att vi hade en femma på matchningen men jag tog mig aldrig tiden att skriva till honom. En dag när jag ramlade in på hans sida för femtioelfte gången tänkte jag "äh, what the h*ll, jag kan ju skriva och se om jag får nåt svar". Sagt och gjort, jag skickade iväg ett litet "hej" och det dröjde inte länge förrän jag fick ett tillbaka. Mailen började ramla in och till slut räckte inte tecknena längre så vi bestämde oss för att flytta över det hela till MSN. Konversationerna på MSN höll alltid på i flera timmar och vi pratade hela dagarna.

När han sen skulle åka på en konferens på Gotland över ett veckoslut och inte skulle ha tillgång till datorn kom den lilla frågan om telefonnummer. När jag en kväll var på väg hem från en kompis tänkte jag "jag kanske skulle ta och ringa honom", jag var ju så nyfiken på hur han lät. Jag tog mod till mig och ringde honom. Vi pratade i över en timme första gången och vi pratade verkligen om allt möjligt. Vi hade pratat lite om att ses och när han kom hem på söndagen blev det bestämt att jag skulle åka till honom på kvällen. Det hade gått ungefär 1½ månad sen första gången jag skrev till honom på Spraydate och nu skulle vi träffas! Gud va nervös jag var!

När jag kom till honom mötte han mig vid bilen och jag fick en jättemysig kram. Sen gick vi hem till honom och som vi hade bestämt innan tittade vi på en film. När filmen var slut satt vi och pratade i flera timmar och jag var till och med tvungen att lägga i mer pengar till parkeringen (jag som trodde att fyra timmar skulle räcka). Klockan fyra på morgonen började tröttheten komma krypandes. Vi halvlåg i soffan och mest bara myste. Då lutade han sig fram mot mig och kysste mig. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera men magen sa direkt att det kändes rätt. Då vi båda skulle upp tidigt var jag tvungen att motvilligt börja röra mig hemåt och han följde mig till bilen där vi sa hej då. Jag åkte hem men redan på kvällen dan efter träffades vi igen och även nästa kväll och hela helgen. Allt gick otroligt fort men då vi båda kommer från långa förhållanden kände vi att vi tog det i den takt det kändes rätt och eftersom allt kändes så perfekt så ja, då var det ju bara att köra på.

I skrivande stund har vi varit tillsammans i 2½ månad och har börjat leta bostad tillsammans för att få börja vårt gemensamma liv på riktigt. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon som förstår mig så bra som han gör och jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna såhär för någon. Han är allt jag någonsin velat ha och jag älskar honom så otroligt mycket! Det här känns som något som kan hålla livet ut!"

Kommentarer
Postat av: Maddä

Så gulligt.. visste inte att det var så ni träffades..

sitter med ett stort leende på läpparna nu :D

2008-08-27 @ 13:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback