tAKiDA, Kupolen, Vårdcentralen m.m.

I fredags åkte jag och Sofia till Magasinet i Falun för att gå på tAKiDA. Uuuuunderbart säger jag bara!!! Förutom kylan var det typ perfekt. Grymt bra musik, massa fina pojkar, trevligt sällskap (tack Sofia) och en riktigt bra fredagskväll. Vi kom fram till att det är en stoooor fördel att kunna teckenspråk när man är på konsert, man slipper skrika. :) Jag undrar dock hur många som funderade på varför vi pratade teckenspråk. Jag menar, man lär ju knappast gå på konsert om man är döv men varför prata teckenspråk om man är hörande?? :P Men ja, det var skoj. *saknar den kvällen*


image13
tAKiDA *wiie*


Lördagen vet jag inte riktigt vad som hände. Det ringde en snubbe kl. 10.20 om en lägenhet. Det var tyvärr inget intressant, låg för långt bort. :( *damn it* Efter vi hade pratat klart kunde jag inte somna om man jag vägrade att gå upp så jag stannade kvar i sängen och läste. Läste ut den femte Harry Potter-boken och när jag sedan tittade på klockan var den visst 15.30. *oops* Masade mig upp ur sängen och strosade runt lite. På kvällen körde jag några till kyrkan och efter det åkte jag och Jan-E och handlade lite. Sen hem och laga mat och sen till Sofia för att mysa lite. Satt och tittade på film. Vi 22 åkte jag och hämtade de vid kyrkan och sen tillbaka till Sofia. Gick hem hyfsat tidigt. Kände mig jättekonstig hela kvällen. Sofia frågade flera gånger var mina tankar var men jag kunde inte svara henne. De hade flugit iväg någonstans utan att tala om vart. Kände mig alldeles tom hela kvällen. Mysko...

Igår (söndag) bestämde jag mig för att åka till Borlänge. Dels ville jag komma bort lite plus att jag behövde försöka hitta lite julklappar. Sofia ville hänga på så vi åkte till Kupolen. Dock har ju jag så svårt för att shoppa tillsammans med andra så vi gick faktiskt själva (stötte dock ihop några gånger). Var väl i Borlänge ca. 3 timmar och under den tiden gjorde vi Kupolen, Rusta och Willys. Hittade julklapp till syster och Yrla och det var väl trots allt de som var viktigast. Får väl se om jag hittar nåt till mamma och pappa sen, om inte annat så får jag väl köpa lotter eller nåt sånt. :P

Idag var det skola igen men jag missade typ hela förmiddagen. Anledning: de är INTE effektiva på Leksands Vårdcentral. Jag har haft jätteont i mina halsmandlar sen i lördags så jag ringde dit imorse för att få kolla upp det. Jag fick en tid kl. 10.00 så jag var där till kl. 10.00. Fick sitta och vänta ett litet tag och sen fick jag komma in till en sjuksköterska (eller nåt) som tittade mig i halsen och utbrast "OJ, vilka stora halsmandlar du har!". Jag kände typ "NÄHÄ??? *ironisk klang*", det var ju liksom därför jag kom dit. Sen skrapade hon mig i halsen med en jättetops så jag höll på att spy på henne och sen stack hon mig i fingret. Efter det (tog väl kanske 5-10 min) fick jag sitta i ett väntrum och vänta. Sen skulle jag komma in igen för att hon skulle göra ett till blodprov för att kolla körtelfeber. Efter det fick jag sätta mig och vänta igen. Jag skulle få träffa en doktor. Efter ett ganska långt tag (och en galen kärring bredvid mig som tjattrade massa goja hela tiden och vägrade hålla tyst) fick jag komma in och träffa en underläkare. Hon tittade mig i halsen och lyssnade på min andning. Efter lite prat och så kom hon fram till att jag skulle få antibiotika så hon skrev ut ett recept på Kåvepenin till mig. Yey, ska äta penicillin i 10 dagar! *fuck!* Jaha... då blev det varken träning eller match närmsta 10 dagarna i alla fall. Bara hoppas på att de där jäkla tabletterna fungerar så jag kan bli av med den här skiten, är less på att vara sjuk hela tiden. :( Det är som vanligt vid den här tiden på året. Förra året hade jag ju bihåleinflammation ungefär vid den här tiden.

På torsdag kommer Madde hit. Då ska hon se hur jag har det här uppe i de nersnöade Dala-skogarna. :)

Ringde en om en lägenhet nyss också. Eller rättare sagt om en timmerstuga. Lät ganska intressant. Får se vad som händer. Jag är ju konstig, vill ju allra allra helst ha en lägenhet. Dessutom i Leksand (den här var i Rättvik).
Men som sagt, får se vad som händer. Kan ju i alla fall åka och titta. Kanske blir kär, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

JA!! på torsdag kommer jag:D .. Inte långt kvar nu=)

2007-11-26 @ 20:24:10
Postat av: Sandra

Jag gillar Kupolen, längesen jag var där dock. Måste nog ta en sväng dit någon gång jag är hemma i krokarna. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback