Skola o jobb

Tänk vad det ibland händer saker utan att man hinner med. Jag har fått svar från både Södertörn o Västanvik, kom in på båda. Det blev ju lite jobbigt med "ja" från båda men samtidigt kändes det ju roligt att båda ville ha mig. :) Dock har jag bestämt mig. Det blir Västanvik! Så 27 augusti börjar jag skolan uppe i Leksand. Jag ska tydligen bli dalkulla. *skratt* Det känns som att jag behöver komma bort från Stockholm, bort från allt som varit o bara testa ett nytt spår. Antingen trivs jag jättebra eller så kommer jag bara längta hem. Det visar sig. Men flytt blir det. Jag har väl tänkt att jag ska ha nån typ av "avskedsfest" eller nåt innan jag åker, man måste ju hinna träffa alla en "sista" gång. Men ja, nu vet ni. Jag kommer lämna Stockholm i augusti. *känns sååå skönt* Men fan va jag kommer sakna alla vänner, handbollen o familjen!! Men ni finns väl kvar??



Jobbet knatar på som vanligt. Känns helt okej just nu faktiskt. :) Har kommit över den där första chocken med 12-23passen. Nog för att jag fortfarande har såna pass men nu börjar jag bli van. Hittills har jag ju jobbat i stort sett ALLA dagar som Gröna Lund har varit öppet men nu börjar mitt "riktiga" schema snart, då jag jobbar 12-23 två dagar o sen 17-23 tre dagar o ledig två dagar.

Vi har iaf skoj på jobbet. ;) O kramas gör vi. *skratt* Fan va folk springer runt o kramas. Men det är bara mysigt, man behöver det ibland. Dessutom har jag fått mig några "hang-arounds" som vi kallar dem. Det är oftast killar/tjejer i yngre tonåren som hänger efter en o hälsar på en osv. Jag har mitt lilla killgäng som har stenkoll på mig. *skratt* De är väl typ 13-14 år eller nåt sånt. Det började med att en av killarna, T, kände igen mig från Lilla Fritt Fall när jag stod på Jetline o sen har det bara fortsatt med hans kompisar. Men det är roligt, de är charmiga. *ler* De blev huuuur glada som helst idag när jag hälsade specifikt till dem i högtalarna på Extreme. Tänk att så lite kan göra så mycket. Haha. Det värsta var bara att efter jag hade gjort det så ville typ halva kön att jag skulle hälsa specifikt till dem. Det går nog inte att hälsa på typ 15 pers. Får hålla mig till T o hans gäng, de kan få känna sig lite speciella. ;) Vi blir ju väldigt ofta igenkända av ungdomarna, speciellt de som har guldkort o ränner där konstant. :P



Mormor har blivit lite piggare. Förra måndagen var hon så dålig att de inte visste om hon skulle klara sig. Hon fick antibiotika o grejer o det verkade hjälpa. Hon hade tydligen nån påbörjan till blodförgiftning samt nån infektion i kroppen (som om lungcancern o hjärntumören inte vore nog??) så det tog riktigt hårt på henne. Men som sagt, antibiotikan hjälpte o hon blev lite piggare. Bara hoppas på att hon hänger kvar ett tag till (så länge hon inte har ont eller nåt sånt, jag vill ju inte att hon ska lida).



Jag borde verkligen gå o sova. Är trött. Klockan är 01. Tur att jag jobbar 15-23 imorgon också. Det är skönt när man börjar så sent, då hinner man verkligen sova ut ordentligt. När det har varit som värst, då har jag jobbat 12-22, 12-23, 12-23 o 12-20/10-20. Det är riktigt jobbigt att sluta 23, inte va hemma förrän TIDIGAST 00, upp typ SENAST 9.30 för att åka o jobba i elva timmar igen. Men ja... jobbar man inte så får man inga pengar, jag får väl se det så. :P Dessutom är det bättre pengar när man jobbar kvällspass o helger. Det tråkiga är att jag alltid jobbar när alla andra är lediga, det är ju lite surt.

Men men... GODNATT!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till skolan! Kan vara skönt att komma iväg som sagt. :)
Puss och kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback