handboll i helgen

Fan va skön segern mot Rimbo var igår! :) Inte på så sätt att de är oslagbara eller så utan för att de brukar göra massa mål, vi har typ bästa försvaret men brukar inte göra så mycket mål o de lever mycket på kontringar. Båda lagen var obesegrade innan denna match så det fanns ganska mycket prestige inblandad också, det var inte bara att ta den med en nypa salt (det är iofs ingen match men speciellt inte denna).

Uppladdningen började inte så bra för mig. Dels har jag varit förkyld sen i torsdag (var inte med på träningen för att jag hade ont i halsen) o sen värmde jag inte upp så bra. Vi brukar ju i vanliga fall gå ut o gå innan uppvärmning men jag följde inte med igår just för att jag var förkyld o så regnade det. *blä* O sen var jag helt inställd på att Mickis skulle börja så jag körde väl lite halvdant på uppvärmningen tills Robban sa att jag skulle börja. Tur för mig att jag redan var taggad, annars hade det inte varit värt att ställa sig i målet.

Matchen gick relativt bra från mitt perspektiv sett. Det var ingen kanonmatch men jag har varit med om sämre matcher också. Det negativa var dels att jag blev trött väldigt fort (pga. förkylningen o det höga tempot), dels tog jag ingen av de 7 straffar de fick (jag brukar ha rätt bra statistik på straffar, åtminstone ta en) o dels släppte jag in 28 mål (27 egentligen eftersom Mickis gick in på en straff). Jag brukar sällan släppa in fler än 20 mål o väldigt sällan fler än 25 så det här var väldigt ovanligt. Trots det vinner vi, o vi vinner med deras egna vapen, MÅNGA mål! (vi gör väldigt sällan fler än 30, det kanske händer en-två gånger under en säsong så det är kul). Slutresultatet skrevs till 34-28 i vår favör o än så länge är vi serieledare (de som ligger tvåa är också obesegrade men de har en match mindre spelad så vi får se om serieledningen stannar hos oss eller om de går om).

Men skönt var det, seger är alltid en seger! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback