1 månad till julafton...

...o jag har inte ens funderat på vad julen ska innehålla i år.

Jag tycker fortfarande att det är alldeles för tidigt att börja sjunga julsånger o göra julpyssel o speciellt att fundera på julklappar men idag slog det mig: nästa söndag är det redan första advent o sen kommer det bara rulla på. Jag har ingen som helst julkänsla i mig o några julklappar kommer det nog inte bli i år. Jag har nog inte råd med det om jag ska vara helt ärlig. Dessutom vet jag inte riktigt vem jag ska köpa till. Visst, det finns alltid folk man skulle kunna ge till men det känns samtidigt som att det faktiskt inte spelar någon större roll. Den enda jag kanske borde köpa nåt till är väl Robin men han är så ruggigt dålig på att hitta på julklappar så jag vet inte om jag ens kommer få nåt av honom *tvivlar starkt*. Sen är det väl systerdottern men hon är så pass liten fortfarande så det känns som att hon inte har nån riktig koll på varför hon får en present. Men nånting ska hon väl i alla fall få, om inte annat för öppnandets skull. :P Själv önskar jag mig typ ingenting längre. Visst, det finns alltid saker jag vill ha men nu har jag antingen råd med det själv eller så är det så pass dyrt att ingen skulle ha råd att köpa det till mig i alla fall.



Jag vet inte varför men jag har kommit på mig själv med att ha varit ganska deprimerad runt jul o nyår de senaste åren. Jag undrar om det beror på att man så länge går o längtar efter julen o sen när den väl kommer är den över på en så kort stund att om man blinkar kan man missa ögonblicket.



Jag vill att julen ska innebära lugn o ro, mycket umgänge med nära o kära, gran o tända ljus, glögg, lussebullar, pepparkakor, mycket snö men framför allt, den fridfulla stillheten som kommer runt jul o som får mig att stanna upp i alla mina tankar o bara le o känna mig varm i hela kroppen. Jag behöver julen, som den fridfulla tid den borde vara, o inte som en sönderstressad period som människor spenderar alldeles för mycket pengar på o sen går in i väggen.



Snälla någon, ge mig en vit o underbar jul i år!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback