köpt sänsgstomme o tappat plånboken

Igår var jag, syster o Yrla på IKEA. Jag fick ju pengar i julklapp för att jag skulle kunna köpa min sängstomme så då passade jag på igår. Pappa lånade Willys van så att vi kunde få plats med alla delarna. Jag o pappa mötte upp syster o Yrla vid IKEA, lilla skrutten så "dolig" hon var. Alldeles röd runt ögonen o såg ut som att hon skulle somna när som helst. Men hon orkade trots allt en hel vandring på IKEA utan att gnälla. *strong tjej*

När vi var klara på IKEA lastade vi in allt i bilen. Sen hoppar jag in i bilen för vidare färd mot Mc Donalds. När vi kommer fram dit känner jag att min plånbok inte ligger i jackfickan. Paniken växer i mig o vi letar igenom bilen. När vi inte kan hitta den åker vi tillbaka till lastzonen vid IKEA för att se om den har ramlat ut där. Jag går också in till informationen på IKEA för att fråga om de har fått in nån men det hade de inte. Det går inte längre att hålla tillbaka tårarna när jag inser att jag kan ha förlorat allt som jag hade (ca. 420:- i kontanter, körkort, VISA-kort m.m. m.m. m.m.). Vi bestämmer oss för att åka till Donken iaf så jag går in o käkar. Under tiden ringer pappa till Nordea som spärrar mitt VISA-kort. På vägen hem ringer vi till Ekeröpolisen för att göra en polisanmälan eftersom den kan vara stulen o eftersom jag har körtkort o grejer där i. Jag får prata med en jättetrevlig kille (som babblade på massa) o det kändes lite bättre därefter. När vi kommer hem börjar vi lasta ur grejerna o jag hoppar in i baksätet på vanen (tänk på att en van är en STOR bil). När jag klättrar upp känner jag hur benet rör sig på ett sätt som skulle kunna få plånboken att ramla ur fickan (jag har totalt värdelösa fickor på min ullkappa så den brukar ramla ur när jag sitter ner). Jag tittar till vänster om mig o där, på sidan av ett säte, lite dolt ser jag nåt svart. Jag inser relativt fort att det faktiskt är min plånbok o blir överlycklig! Så mycket panik o åtgärder bara för att den ramlade ur fickan! *ler* Men det gör inget, huvudsaken är att jag har fått tillbaka allt. O egentligen, man skulle ju kunna säga att den aldrig var borta. :P Så i det stora hela så är det bara det spärrade VISA-kortet som kunnat undvikas (o polisanmälningen men då hade jag missat ett trevligt samtal *ler*).



Ikväll är det träning. Känns nästan nervöst... var så jäkla länge sen jag tränade. Men jag längtar, det rycker i hela kroppen så det ska bli såå kul! Men jag kommer antagligen va helt slut sen, har ju ingen som helst kondition kvar (har ju typ ingen grundkondition så den försvinner VÄLDIGT fort när jag inte tränar på ett tag). Bara jag inte har blivit bollrädd. :P



Imorgon åker jag till Robin. Åker tuffetåget som går 17.45. Kommer hem 16.14 på måndag (till centralen alltså). Nån som känner för att hämta mig?? *skratt* Näe... men som ni förstår så blir det ett uppehåll i skrivandet tills jag kommer hem.



På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback