GOD JUL

Ja, det måste jag nog säga att det blev iår. Det var riktigt trevligt o jag är nöjd med mina julklappar. Fick trots allt 4 saker av det jag önskat mig. :) Jag fick: Drakologiboken av syster, Nightwish "End of an Era"-DVD också av syster, 1000:- till "Noresund" som jag önskar mig av mamma o pappa (den kostar dock 1395:- så lite får jag sponsra själv) o så fick jag 500:- av farfar. Just det, sen fick jag 100:- till mobilen av mamma o pappa också.

Tänk, nu är julen över. Det är helt sjukt egentligen med tanke på hur folk stressar runt som yra hönor hela december för att fira en enda dag som är över på 24 timmar. Många är så stressade att när julen väl kommer hinner de inte sätta sig o varva ner utan de fortsätter springa runt. Själv tror jag att anledningen till att det blev en så bra jul iår beror just på att vi inte har stressat, att vi har gjort allt i förväg o hjälpts åt o att vi har släppt mycket av den julstress som många andra bär på. Vi är så vuxna i vår släkt nu så det är ingen som har hysteri kring jul (visst, vi har ju lilla Yrla men hon är fortfarande så pass liten att hon inte får raseriutbrott eller liknande om hon inte får det hon vill ha, hon har ju inte direkt gjort någon egen önskelista o så :P).

Idag bär det av till farfar o Majbritt på jullunch (som om man inte åt julmat tills man nästan spydde igår *ler*). Måste komma ihåg att tacka farfar för julklappen också. :) Det var faktiskt ett tag sen jag träffade dem så det ska bli trevligt. O imorgon är det fika hos mormor o morfar för att träffa morbror med familj. De firar ju tillsammans med hans frus familj så då brukar vi träffas i mellandagarna för att ha en liten minijul (mest för att T o T ska få sina julklappar antar jag...). Ibland känns det lite trist att vara så stor att man inte får så mycket julklappar men samtidigt har jag inget behov av att andra köper saker till mig... jag känner mig mest girig då så det är nog tur att jag inte får så mycket *skratt*

Jaha... efter nyår blir det väl som vanligt, att man får smått ångest för allt man har ätit o lovar sig själv att försöka gå ner i vikt men det skiter sig redan efter första veckan. Tänk om jag nån gång kunde hålla ett nyårslöfte. ;)

Men i alla fall... lite sent o lite tidigt:

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på er alla som läser!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback