fullspäckad dag

Idag har jag verkligen haft fullt upp hela dan. Vaknade vid typ halv 10 o kände mig rätt utvilad. Gick upp o drog upp mamma ur sängen så vi kunde käka frukost. Efter frukost tittade vi på "Prison Break" från förra måndagen o sen bestämde jag mig för att lägga in sill. Kände mig riktigt duktig när det luktade precis som sill ska lukta *ler*. Därefter ringde Frida o sa att hon skulle komma med bussen som var framme 12.50 så vi bestämde att jag skulle gå o möta henne. Var massa mysigt att få kramas med sötnosen igen! :) Jag menar, vi har inte setts sen min student o vi bor bara typ 1 mil ifrån varann eller så. Hon är typ den av mina kompisar som bor närmast o vi träffas i stort sett aldrig. Men idag gjorde vi det iaf. :) Vi fikade lite o mumsade på morotskakan som jag bakade igår (hon är grymt bra på att ge komplimanger iaf :P) o sen bestämde vi oss för att vi skulle åka förbi Kattstallet så hon fick titta på "mina" pissenissar lite. Massa söta är dem! *wiie* När vi hade pussat klart på katterna körde jag hem henne o sen åkte jag hem igen. När jag kom hem tittade mamma o jag på "Prison Break" från i förrgår. Kl. 17 hade mamma o jag tvättstugan (blev dock mest mamma som vanligt)  o så lagade vi lite mat. Idag blev det potatismos, falukorv o lite blomkål o broccoli. Sen satte jag en deg till brödet o bakade det o efter det gjorde jag ischoklad. Herre jävlar, tror inte jag har hunnit med såhär mycket på en dag sen.... jaa, jag vet inte när. Känns riktigt bra att jag har varit så effektiv trots att jag har semester. *skratt*

Imorgon ska jag åka till systeryster o pussa på/leka med Yrlisen o sparka på syster att hon ska städa. Låter som en rolig dag. :P Det som inte är lika kul är att jag måste gå upp typ 6.30 för att jag ska köra mamma till jobbet först (hon börjar 7.30 i Kista o ska hinna dricka kaffe också) o om jag inte kör henne så har jag ingen bil o det är lite långt att åka till V-tuna utan bil så det blir till att gå upp tidigt. O när jag har varit hos syster ska jag till Kattstallet igen. Är ju där på torsdagar så det är i vanlig ordning. Jag skrev upp mig på två pass i mellandagarna också, 28 dec kl. 12-15 o 29 dec kl. 12-15. Jag är ju ledig så jag kan lika gärna vara där o göra lite nytta istället för att sitta hemma o göra ingenting. :P

Tror det är dags att sova nu med tanke på vilken tid jag ska upp....



TACK söt-Frida för idag, det var jättemysigt! Vi får göra om det SNART!!!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

var det inte ischoklad du hade gjort sa du!? fast du har skrivit knäck..
nåväl, jättetack för hjälpen idag!!!!
Puss o kram /systeryster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback