Höst

Jag vet, det var länge sen jag skrev... men som jag har sagt tidigare, med en 10-månaders hemma som röjer är det svårt att få sitta ifred och fundera på vad man ska skriva. Därför blir det sällan av.

Idag var jag på mitt första psykologmöte. Har ÄNTLIGEN lyckats få tag i någon att prata med och så blir det pannkaka av alltihop på en gång. *suckar* Jag trodde verkligen att psykologer skulle hjälpa en att må bättre, inte ge en dåligt samvete så man mår sämre... Aja, blir till att försöka leta vidare bland alla dessa nötter och se om jag kan hitta någon vettig. Tyvärr har jag hittills inte stött på någon vettig så hoppet om att faktiskt göra det blir mindre och mindre för varje gång.

Nu är det snart bara 2 månader kvar tills jag blir fru Ekdahl. I måndags var jag inne i stan och försökte ta tag i lite bröllopsbestyr. Jag lyckades hitta ett par skor som jag ska ha, var inne och pratade med några florister samt bokade tid för fix av hår, smink och naglar på en salong. Känns skönt att ha tagit tag i lite då jag inte har gjort många knop alls på bröllopsfronten senaste tiden. Nu är det inte så himla mycket kvar faktiskt (säger jag nu, tills jag kommer på att det är massor som inte är klart *skratt*).

På handbollssidan har det varit still ett tag nu. Lyckades ju dra på mig nån lättare form av stressfraktur i höger fot (funderar på om jag kanske har nåt liknande i vänster också) så jag fick träningsförbud i 4 veckor. Det har nu gått 4 veckor så ska börja träna igen tänkte jag. Ska dock till ett ställe imorgon och få mina nya inlägg. Tänkte att det är bra att vänta på dem innan jag börjar träna igen så jag inte gör nåt dumt. Jag har ju ingen lust att stå över hela säsongen bara för att jag började träna för tidigt eller så.

Annars rullar livet här hemma vidare i sakta mak. Peter jobbar och sliter och jag är hemma med galningen. Ibland önskar jag att det var tvärtom samtidigt som jag egentligen inte vill tillbaka till jobbet alls. Börjar få smått ångest redan nu bara av att tänka på att jag ska börja jobba igen.

Nu ska jag nog försöka röja av köket innan lilleman vaknar till liv. Ser sådär ut och ikväll kommer Mickis och Maddä så då kan det ju få se hyfsat ut i alla fall.

Jag tänkte lite på er som inte träffar oss särskilt ofta. Jag tänkte lägga in lite bilder på Wille, men det blir i den privata bloggen då ni vet vad jag tycker om att lägga ut dem helt fritt.

Kommentarer
Postat av: jennie

Något jag verkligen har missat, grattis till förlovningen!! :) du får berätta mer på nästa träning!! :)

Postat av: Hannah

Tycker du har en sund inställing till barnbilder på nätet! Ville bara säga det =)

Ta inte åt dig av det psykologen sa... den måste haft fel jobb... Kram

2010-10-06 @ 16:32:30
Postat av: Ida K

Hej! Ida från Uddeholm här :) Jag skulle jätte gärna vilja se bilder på ditt hjärtegull! Kram!

2010-10-06 @ 20:41:10
Postat av: Bea

Hej! Att hitta rätt psykolog är inte lätt. Tro mig, jag har gedigen erfarenhet. Det handlar mycket om att man ska ha rätt personkemi samt att terapiformen passar en. Många psykologer erbjuder tre provomgångar för rabatterat pris. Ta gärna någon som du blivit rekommenderad. Lycka till nu och glöm inte att du förtjänar att må bra!

2010-10-22 @ 13:40:11
URL: http://beatricewahlberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback