Storstädning

Jag känner att vår lägenhet är i enormt behov av en rejäl storstädning. Vi har städat ordentligt typ EN gång sen William föddes och det är snart ett halvår sen. Innan dess blev det inte mycket heller eftersom man då var höggravid. Detta gör att det är läääänge sen det blev ordentligt städat här hemma och trots att man försöker hålla det hyfsat städat så samlas det damm och smuts på de mest otänkbara ställen. Dock är det inte lätt att prioritera städning när man har en liten guldklimp här hemma som tar det mesta av ens tid. Och jag funkar ju så att ska jag städa vill jag göra det ordentligt, annars kan det vara, och man hinner inte städa ordentligt på de 1-2 timmar han kanske sover middag så då gör man annat istället. Fast ångesten över smutsen försvinner inte för det, nej den ligger där och plågar en. Funderar på att kanske försöka få tag i någon barnvakt på lördag och köra storstädning, Peter jobbar i alla fall så det är bara jag och William hemma.

Nu ska vi snart iväg till Kungens kurva och träffa Anna med lilla Lova. :) William håller på att vila upp sig för att kunna vara på sitt bästa humör under sin bebisdejt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback