Skola, Vår Ruset m.m.

Denna vecka har gått extremt fort!!! Det sa bara *poff* så var det helt plötsligt lördag!

Peter jobbade ju fredag-lördag förra veckan så på lördagen var syster barnvakt så jag fick lite egen tid här hemma. Jag städade och fixade men inte sjutton blev det finare för det... helt sjukt alltså! Vart kommer alla grejer ifrån?!?! *helt oförstående*

I söndags firade vi mamma på mors dag och hennes födelsedag (hon fyllde egentligen i tisdags, 1 juni, men varför inte slå ihop dem när de ligger så nära?). Det var även min första mors dag någonsin men inte fick jag något särskilt för det. :P Köpte mig en bukett blommor för att i alla fall ha någonting att njuta av. ^^

I måndags började skolan. Jag måste säga att det var lite nervöst att gå in i ett klassrum igen, det kändes rätt mysko. Det är över två år sen jag satt i ett klassrum och hade lektion. Dessutom kändes det jättekonstigt att gå upp vid 7 när klockan ringde, UTAN att William skulle upp, och sen gå till tunnelbanan för att åka in till stan, UTAN William. Det känns liksom som om man saknar något när man går hemifrån utan barn, vagn och skötväska. :P

Skolan gick riktigt bra första dagen men jag var rejält trött i huvudet efter all information och då hade vi inte ens börjat räkna ordentligt. Jag blev dock alldeles matt när jag kom fram till hur mycket vi skulle gå igenom på bara tre veckor. Vi har ju genomgång hela lektionstiden så vi hinner inte räkna någonting då vilket innebär att alla dagens uppgifter som vi ska ha gjort måste vi göra hemma. Och man kan inte halka efter eftersom morgondagens genomgång oftast bygger en del på dagens uppgifter. Stressigt värre!!

Efter skolan åkte jag till Fridhemsplan och mötte upp Peter och William. Peter skulle till jobbet och William skulle med mig in till stan för att träffa Mia och André. Jag och Mia lärde känna varandra på Familjeliv.se (FL). André är dock äldre än William, han fyllde nyss ett år, men ett riktigt litet charmtroll är han och Mia är väldigt trevlig hon också så det är roligt att umgås med dem. :) På vägen hem ifrån stan passade jag på att köpa mig en ny väska och två par solglasögon. Den väska jag har haft innan har jag haft sen typ gymnasiets första år och den är inge vidare så jag tyckte att jag förtjänade en ny väska nu när jag har börjat plugga. Solglasögon har jag behövt nya rätt länge då de jag har är repiga så det är svårt att se med dem. Är riktigt nöjd med mina inköp faktiskt. :)


Min nya Converse-väska och ett av de två paren (de andra ser i stort sett precis likadana ut)


I tisdags var det återigen skola. Efter skolan åkte jag hem och "löste av Peter", gjorde i ordning William och sen begav vi oss till syster på Ekerö. Hon skulle ta hand om William så jag kunde få plugga i lugn och ro. Fick faktiskt en hel del gjort vilket kändes väldigt skönt eftersom kvällen skulle vara fullbokad. Vid 18 var det som vanligt dags att åka till Cambridgekonsulenten, dock utan resultat som jag var nöjd med. "Bara" -1 kg denna gång. Kändes trist eftersom jag kör ren kur och då önskar man ju betydligt bättre resultat! Efter vägningen slängde jag och pappa oss in i hans bil och körde iväg mot Universitetsområdet där jag skulle gå Vår Ruset med 5 andra mammor från vår decembergrupp på FL. 5 km rejäl promenad blev det. Behövdes verkligen efter det "dåliga" resultatet på vågen!! Var mycket trevligt att gå Vår Ruset med Anna, Johanna, Malin, Anki och Jessica, TACK TJEJER!! När vi var klara blev det "picknick i det gröna" med då det hade hunnit bli rätt kallt satt vi inte så länge. Dessutom skulle jag tillbaka till Ekerö för att hämta bilen och Wille. Pappa, Cathi och Wilda (hunden) kom och hämtade mig och körde ut mig till Ekerö. Sen bar det hemåt för att återigen stoppa näsan i matteboken.


Min nummerlapp :P


Onsdagen bjöd även den på skola. Nu började hjärnan bli rejält trött och jag hade svårt att riktigt fokusera och stoppa in all information i hjärnan. Det gick inte ens in i ena örat och ut genom det enda, det kom inte in överhuvudtaget kändes det som för att det var så fullt därinne. Men på något sätt tog jag mig igenom även denna dag. Jag fick sms från polisen under dagen om att mitt och Williams pass var klara så efter skolan åkte jag och William till Solna för att hämta ut dem. Hör och häpna, jag blev faktiskt nöjd med mitt kort!! :D William blev söt han också, trots att han ser ut som en liten vingmutter med sina söta små utstående öron! ^^ När passen var uthämtade bar det av till Liljeholmen där vi hämtade upp farmor Eva. Eftersom Peter har mötesdag på jobbet på torsdagar så skulle farmor vara barnvakt och eftersom både jag och Peter behöver åka hemifrån rätt tidigt kom vi fram till att det enklaste var at hon sov hos oss. Hem fastnade vi i alla köer (Essingeleden är fan inte rolig i rusningstrafik). Väl hemma blev det lite plock och prat innan Peter kom hem. Jag gjorde middag till alla tre (Peter, Eva och William) och sen satte jag mig med matteboken. Det gick inte alls särskilt bra, jag var både för trött och för hungrig för att förstå nåt så när klockan var ca 01 och humöret var kört i botten gav jag upp och gick och lade mig istället.


Våra pass (som ni säkert förstår tänker jag inte lägga upp någon bild på korten...)


Torsdagen var nog den värsta av alla dagar. Det var i princip omöjligt att ta sig ur sängen när klockan ringde. Som tur var fick jag sällskap av älsklingen nästan hela vägen då han ska till Thorildsplan och jag åker till Rådmansgatan (fyra stationer längre för mig). När skoldagen var slut åkte jag hem för att få höra att Wille hade skött sig alldeles exemplariskt med farmor *skönt*. Var ju första gången farmor var barnvakt så det var skönt att höra att det hade fungerat. Vid 13.20 kom farfar Birre och Annica (Peters brors blivande fru) och hämtade farmor Eva och jag och William begav oss till bvc för 6-månaderskontroll. Vår "lille" kille är nu 71,5 cm lång och väger 8430 g!! Vart tog vår bebis vägen?! :O Han fick godkänt av läkaren och vi pratade lite om hans torra hud också. De tyckte vi skulle försöka köra mjölkfritt för att se om det kan bero på det. Jag tvivlar STARKT på att det beror på någon sånt, jag tror att han enbart har ärvt min enormt torra hud och att vi har varit dåliga på att smörja honom. Ska försöka smörja nu flera gånger om dagen och hoppas på att han blir bättre, om han inte blir det får vi väl testa mjölkfritt. Men som sagt, jag är väldigt skeptisk till att det skulle vara det. Han har ju inte varit såhär torr tidigare och han har ju fått mjölkbaserad ersättning sen dag 4 typ.

På kvällen var det i alla fall handbollsträning och jag kan äntligen säga att det var riktigt roligt att träna igen!! Jag har ju kört några träningar men än så länge har det inte varit lika roligt som jag hade hoppats på men i torsdag var det äntligen det! Vet inte om det berodde på ny tränare (en Göran som ska vara med och träna oss. Robban är fortfarande kvar men Göran ska hjälpa till. Gillade Göran skarpt, han känns jättevettig så jag tror att det här kan bli RIKTIGT BRA) , att vi bara var 8 utespelare och jag eller att det är för att jag har kommit in i det lite bättre men oavsett anledning så kändes det skönt. Eller ja, skönt och skönt var väl kanske fel ordval med tanke på hur jag ser ut. *skrattar* Vi körde i stort sett bara kantskott hela träningen och jag kan säga såhär: mina lår är mer blå än normalfärgade. Jag ser ut som om någon har sparkat på mig om och om igen! Det ser helt sinnessjukt ut! :P Tur att Peter är med på träningarna så han vet att jag inte har blivit misshandlad, för det ser rätt illa ut! ;)


Ni får bortse från mina feta fula lår i övrigt och koncentrera er på den fina färgen. :P


Igår, fredag, var det bebisfika i Gubbängen hos Anna och Lova. Fick träffa tre nya mammor som Anna känner och det var riktigt trevligt. Två av dessa nya bebisar var bara 6 och 10 veckor gamla, så himla små!!! Det var jättesvårt att tänka sig att William faktiskt har varit så liten! Det är verkligen inte lätt att tro när man tittar på min stora kille som sitter här bredvid mig i babysittern och pratar och leker med sina leksaker! ^^ Efter fikat (som var lika trevligt som vanligt) bar det hem i köerna. Det tog ganska precis en timme att åka hem från Gubbängen, på ditvägen tog det endast 25 min. :P  På kvällen blev det soffhäng med Peter framför Så ska det låta. Så mycket mer spännande blev inte kvällen förrän den avslutades med att jag somnade på soffan vid ca 00.. Efter nån timme väckte Peter mig och beordrade mig att gå och sova istället. Jag tog min sovande kropp och hasade in i sovrummet och jag tror att jag sov redan innan huvudet landade på kudden. Så kan det gå efter en hård vecka.

Idag har jag försökt röja lite här hemma, kört igång en diskmaskin, sorterat tvätt så jag kan tvätta undan tvättberget, plockat undan lite osv. Ska fortsätta städningen efter att William har fått mat och sen har jag massa massa matte som jag måste göra också, har ingen lust att sitta uppe till 02 imorgon natt för att hinna få klart allt innan måndag.

Ojojoj, nu har ni fått en rejäl uppdatering på vad som har hänt denna vecka. Som ni säkert förstår har jag väldigt svårt att hinna med att blogga just nu med tanke på skolan och allt så ni får hålla till godo så länge. Jag återkommer så fort jag har tid och energi!!!


Kommentarer
Postat av: Janna

Gud, du skojade verkligen inte om låren...!! Shit alltså!

2010-06-05 @ 17:33:34
Postat av: Johanna W

Japp jag orkar allt läsa dina

2010-06-06 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback