Astrid Lindgrens barnakut

Jaha, då blev det ett besök till barnakuten igår natt eller vad man ska kalla det. William har haft skrikfest här hemma senaste dygnen, framför allt mellan ca 01 och 04 på natten och till slut började vi undra om det kunde vara nåt som var fel så jag ringde Vårdguiden. Hon som jag pratade med (hur tråkig som helst) tyckte det var bäst att åka in om det var magen som krånglade för att utesluta förstoppning och eftersom jag ändå inte skulle få sova förrän han slutade skrika (vilket brukar dröja) så packade jag ihop oss och åkte in runt 03. Efter ett besök hos sjuksyster Jimmy, doktor och 120:- fattigare fick jag höra att det inte är några som helst fel på vår lillkille. Allting såg jättebra ut. Skönt att höra samtidigt som jag hade hoppats få lite hjälp med hans nattliga skrik. Enda idén var typ kolik och "det är bara att vänta ut, det blir bättre när de är runt tre månader" (Åh, tack för den trösten, då är det bara lika lång tid kvar som han har funnits totalt, vilken tur!!! *ironi på hög nivå*). Han var dock hur snäll som helst under hela besöket och framstod som en alldeles exemplarisk unge (frågade om jag fick lämna honom så de kunde ta hand om hans skrikerier men det fick jag inte...). Han somnade i bilen på väg hem men vaknade självklart till hemma. Gav honom lite mat och nattade honom igen och till slut somnade vi båda runt 06.

Idag har syster varit här och avlastat lite och tagit massa bilder på lillskrutten. :) Blev en hel del fina bilder, får se om jag slänger upp någon eller hur jag gör, alternativt kanske det hamnar någon i den privata bloggen (hänvisar till tidigare skrivet inlägg om vad jag tycker om att ha bilder på William ute i cyberrymden).

Imorgon ska vi ev. träffa Johanna och lilla Meja, annars blir det nog bara en lugn dag hemma.

Nu har William vaknat till liv, så nu blir det väl blöjbyte, matning och skrikkalas igen. Håller tummarna för att vi kommer i säng före 06... Uppdatering om hur det går att vara ensam hemma med William när Peter jobbar får jag tydligen ta vid ett annat tillfälle. Håll till godo!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har det lika dant här hemma. Tyra skriker från 22-04. Sen sover hon hela dagen!!

Hoppas det blir bättre för er snart! :)

Postat av: Anna

lider med dig tjejen. vet precis hur du har det. Hoppas det blir bättre snart!

kram

2010-01-21 @ 19:06:42
URL: http://www.nallebjornis.bloggagratis.se
Postat av: Malin & Elise

Köp mini-form droppar på apoteket, min dotters kusin hade kolik och blev mycket bättre av dom, som en helt annan unge.



Trodde det var gratis att gå med småbarn till läkaren, men kanske kostar om det är akut :s.

2010-01-22 @ 22:34:19
URL: http://malinmedk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback