Aprilskämt?

Ojojoj... jag är verkligen inte bra på det här med uppdateringar. Jag skulle aldrig kunna försörja mig som bloggerska. *skratt* Ingen skulle orka följa min blogg, de skulle ju ledsna efter bara några dagar. Som tur är så behöver jag inte försörja mig som bloggerska. Tror inte att jag skulle sänka mig till den nivån riktigt...

Denna helg har det varit ganska fullt upp som vanligt. Igår (lördag) var vi hemma och pysslade lite på dan och sen på kvällen bar det av till Johanna, Janne och Meja i Alvik på god middag och trevligt sällskap. Idag har jag gjort lite ärenden och sen har vi tvättat massor, Maddä och Andreas kom hit en stund och sen kom pappa och Cathi hit ett tag. Jag tror att jag har tvättat ca 7-8 maskiner nu i helgen och då är det ändå saker kvar. William hade typ ingenting som var rent, inte jag heller... :P Sen har jag tvättat lite nerspydda handdukar och filtar, bilbarnstolens klädsel, babysittern m.m. Det gäller ju att passa på när man har sällskap här hemma, det är lite svårt att hinna med allt sånt på veckorna när det bara är jag och William. :)

Jag har också börjat spela handboll igen. *yay* Det är ca ett år sen jag spelade sist så det var måttligt nervöst att ställa sig i mål igen men det gick faktiskt riktigt bra (för att vara första träningen dvs, allt är relativt *skratt*). Jag var ju övertygad om att jag inte ens skulle lyckas ta mig ur sängen pga träningsvärken men jag har faktiskt inte haft några problem alls. Jag har känt av det lite grann i höfterna, benhinnorna och magen samt lite andra muskler men det var inte i närheten så illa som jag trodde. Min teori om det var att jag hann bli för trött innan det blev för jobbigt. Konditionen är alltså i sämre skick än musklerna!! *skratt* Det känns väldigt skönt att vara igång igen men jag har insett att jag har blivit ganska bortskämd med lugna hemmakvällar i veckorna, det krävs en helt annan planering när man ska iväg på träning minst två kvällar i veckan helt plötsligt. :P Fast det har ju funkat förut så man får väl se till att lösa det på ett eller annat sätt. Det är tur att jag har Peter som tycker det är så roligt med handboll, annars skulle det vara helt omöjligt för mig att spela då det krävs att han åker till träningarna efter jobbet för att ta William osv.

I onsdags var jag i Skärholmen med svärmor och svärmormor. De ville prompt att jag skulle göra av med deras pengar och det tackar man ju inte nej till. ^^ Svärmor har tjatat sen innan William föddes att hon vill åka och köpa kläder till honom men vi har haft så mycket kläder i de första storlekarna så det har inte riktigt varit aktuellt men nu började storlekarna sina lite här hemma så då tyckte jag att det var dags. Det blev en del spring i affärer och vi kom hem med en stooor hög av fina kläder. :) Jag tror att det blev typ 8 par byxor, 7 bodys, en tröja, en skjorta, massa strumpor m.m. Han kommer bli så fin så fin! :)

Apropå William så växer han som ogräs, som vanligt. ;) När jag var på bvc i tisdags vägde han 7300 gram och var 66,5 cm lång. Stora killen! *stolta mamma* Världens finaste är han! *såklart* Jag tror att han går igenom någon fas just nu för han har varit extra klängig denna vecka och han har blivit ledsen nästan på en gång så fort man har lagt ner honom någonstans. Dessutom har han sovit mer än vanligt, dock mer oroligt. Får hoppas att det går över snart, det är ju lite jobbigt att behöva bära på honom HELA TIDEN... ^^

Snart är det dags för babysim också. Den 26 april ska vi börja. Vi får hoppas att William tycker att det är roligt, han har ju blivit lite halvkinkig senaste gångerna vi har badat honom så vi får kanske bada honom lite oftare nu fram tills det är dags så han vänjer sig igen.

Sen rymmer Peter till Frankfurt 27-29 april så då ska jag och William flyga solo här hemma. Förhoppningsvis blir vi med sällskap då Jessica och hennes dotter Alicia kanske kommer hit från Sandviken och är hos oss. :) *hoppas* Annars får vi väl se till att försöka sysselsätta oss på andra sätt.

Just det! Pappa och svärfar har ju fyllt 50 år! Det är lite komiskt för det skiljer bara EN DAG mellan de två. Min pappa är bara en dag äldre än Peters pappa. ^^ Så på skärtorsdagen var det 50-årskalas hos pappa och på påskafton var det 50-årskalas hos Peters pappa. Ujuj, de börjar bli gamla. *skratt* Tänk, själv har man två år kvar innan man ens fyller hälften av vad de fyllde i år. ;) Och Peter fyller 30 nästa år. *hjälp* Måste fasen börja planera redan nu om jag ska hinna komma på nåt att ge honom tror jag... *hmm*

Äsch... inspirationen tog slut... bara sådär... nu får det nog bli soffan med stora hjärtat och en jäääättetvätthög som skall vikas... åååh va jag ser fram emot det! *hehe* Ska försöka återkomma innan april är slut.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback