12 dagar kvar

Jaha, har fått order om att jag måste bli bättre på att uppdatera nu när slutet närmar sig så då får jag väl ta och försöka skriva nånting här. :P

Denna helg har varit riktigt fullbokad faktiskt. Peter har haft långhelg då vi har haft tid hos barnmorskan och då tar han semester så han var hemma både i torsdags och i fredags. :) Allting såg bra ut hos barnmorskan och bebis är nu helt fixerad och ligger bara och väntar på att få komma ut (men kom ut då för sjutton, det är inget att vänta på!!!! :P). I fredags hade vi möte på banken för att ta tag i några ärenden och sen blev det lunch/fika med Mika. Har inte träffat henne sen i somras nån gång så det var ju trevligt. :) På kvällen var det lagfest hos Linda med pizza, IDOL och Sing Star. Sen när det blev dags för utgång så blev det hemgång för Sandra. :P

Igår, lördag, sov vi alldeles för länge och sen var det dags att åka till Peters föräldrar för att fira hans mamma som fyller 50 år imorgon. Var massa folk där så min ork tog slut väldigt fort men orkade trots det stå ut i några timmar i alla fall. Får hoppas att jag har en tillräckligt god ursäkt för att folk inte ska tycka att man är tråkig... men man kan väl inte förvänta sig alltför mycket av en höggravid kvinna, eller??

Idag har vi varit iväg på massa handboll. :) Först var det div. 2-laget som mötte obesegrade serieledarna. Blev en VÄLDIGT spännande match som till slut slutade 18-17 till oss! *yay* Var ett GRYMT tryck på läktaren och en väldigt rolig match att titta på! Ryckte lite extra i kroppen då måste jag säga. :P När den matchen var slut var det bara att slänga sig in i bilen för att åka vidare till div. 3-lagets match. Den matchen blev också väldigt spännande, dock onödigt spännande enligt mig då vi borde ha spöat skiten ur motståndarna. När det var ca. 20 sekunder kvar kvitterade motståndarna till 20-20 och med 5 sekunder kvar avgjorde vi matchen med ett sista mål så resultatet blev 21-20. Alltså två uddamålssegrar idag! :D Jag saknar verkligen handbollen och jag är egentligen inte gjord för att sitta på läktaren men vad ska man göra? Har inte så mycket val just nu. Får försöka komma igång så snart som möjligt sen så jag också får spela. :) Tur att jag har Peter som tycker det är roligt med handboll, annars hade jag nog aldrig ens kunnat fundera på att fortsätta efter att bebis har kommit.

Ja, och som rubriken lyder är det alltså 12 dagar kvar tills bebis är beräknad att titta ut. Fast för min del får h*n hemskt gärna komma redan nästa vecka. Börjar bli jobbigt att springa upp och kissa hela nätterna, att inte kunna sova ordentligt, ha ont i knän och ljumskar, kännas som att man ska kissa på sig när som helst för att man har ett enormt tryck neråt osv osv osv. Så lilla älsklingen därinne, var nu en snäll bebis och kika ut till mamma och pappa snart!!!!! *försöker smöra sådär lite lagom mycket*

Kommentarer
Postat av: Mia

"att inte kunna sova ordentlig" - haha, och du tror det blir bättre när liten kikat ut? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback