Crappy day

Jaha, då har man en sån där värdelös dag igen. Nästan så jag önskar att jag inte hade klivit ur sängen imorse. Jag vet inte riktigt vad det är som är fel, bortsett från att ALLT är fel. Katterna är pest idag, det känns som att de har rivit ner det mesta som går att riva ner från bord osv och de låter mig inte vara ifred ens för en sekund. Antingen är de uppe i ansiktet på mig och stänger jag in mig/dem så krafsar de som galningar tills jag ledsnar på att höra det irriterande ljudet och öppnar åt dem. Illamående ligger och gnager i halsen och gör mig tokig. Det är varmt överallt och jag är rastlös som få. Allra helst skulle jag vilja proppa mig full med sömnpiller och sova bort resten av dagen men näe, det går ju inte. Andra förslag tas tacksamt emot!!

I söndags var jag och Yrla på Junibacken. Det var mysigt men jag vet inte om jag tycker att det var värt 125+110 kr för oss två. Yrla verkade dock tycka det var roligt och det var väl huvudsaken. Hon fick bli målad som en fjäril i ansiktet, vi åkte sagotåget och tittade runt på alla möjliga ställen medan Ellinor, Peter och några andra var på bio och såg "Änglar och demoner" (tänk, min pojke går på bio med min syrra... utan mig... vad är det här??). Igår var vi (jag, Ellinor och Yrla) dessutom och badade. Jag passade på att simma 20 längder eftersom jag ändå var där. Brukar simma 40 men var några ungar som störde lugnet och orken tog emot lite så det fick bli 20. Nästa gång blir det 40!

Nej, nu kryper det i hela mig igen. Ska väl ta och försöka få ut myrorna som kryper under skinnet på mig. Tills dess....

Kommentarer
Postat av: Jonny

Så jag är "några andra"? Tack för den.

Hon gillade inte att tvätta bort fjärilen sen, men verkade haft kul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback