Vilken underbar dag...

Eller nej, det kan jag väl inte påstå.

Gårdagen var nog den värsta någonsin. Ibland önskar man verkligen att man hade stannat kvar i sängen hela dagen. Men icke... Nog för att vi stannade i sängen läääääänge men inte tillräckligt länge.

Det började med att min lunch höll på att komma upp på köksgolvet, dock lyckades jag avstyra det hela men resten av dagen präglades av illamåendet. Vid 16 gick jag och Peter ut till bilen för att vi skulle åka iväg och slänga skräp samt handla. När vi kom ut till bilen såg jag att någon j*vla idiot har kört på vår backspegel på förarsidan så den hängde bara. Jag blev såklart skitförbannad och svor som bara den. Sen när vi öppnade bagageluckan har reserdunken läckt bensin i hela bakluckan så hela bilen luktade (och luktar fortfarande) fan. Trots all ilska åkte vi ändå till tippen och affären. När vi kom hem fixade vi mat och lite annat. Sen började vi kolla runt på försäkringsbolagets hemsida om att anmäla skadan osv men då måste man polisanmäla saken först. Peter ringde till polisen och de sa att vi var tvungna att åka in till stationen för att de skulle kunna kolla på skadan. Efter en kort diskussion bestämde vi oss för att åka in till den dygnet-runt-öppna stationen inne i stan. Sagt och gjort, vi hoppade in i bilen och åkte in mot stan. Men när vi kom till korsningen Ulvsundavägen-Norrbyvägen stannade vi vid trafikljuset. När det blev grönt började bilen framför rulla och då började vi också att rulla. Helt plötsligt ropade Peter "stanna!" varpå jag kastade mig på bromsen, dock för sent. "BOM" in i bilen framför som tydligen hade fått motorstopp eller nåt. Ja, jag vet att det är mitt fel eftersom jag inte höll avstånd men va fan.... så jävla irriterande!! Åkte i alla fall över korsningen och stannade sen och skrev papper. Hans dragkrok hade blivit lite sned medan hela vår framskylt var paj plus att plastkofångaren sprack på ett ställe (förhoppningsvis inte så mycket att vi måste byta den... det kommer kosta multum....). Lagom irriterade fortsatte vi in till stan för att anmäla skadan (backspegeln alltså) till polisen för att sen försöka komma hem så oskadda som möjligt.

Sååå... söndagen var en riktigt sucky day. Vill inte veta vad det kommer att kosta att fixa allt på bilen... Det som suger mest är ju att det som antagligen kostar mest är "självförvållat" så det får vi ju i värsta fall stå för själva. Tur att biljäveln är helförsäkrad.

I morgon flyger Peter till Malmö på morgonen, tar tåget till Göteborg på kvällen, sover där och kommer sen hem på onsdag kväll. De ska fixa massa grejer på Sweco-kontoren där. Så det här blir första gången som jag ska sova själv som Peter inte ens är i stan sen vi flyttade ihop.... usch va konstigt det kommer att kännas... :( Kommer sakna mig tokig efter honom. Tur att det inte är mer än två dagar. Usch, tänk va beroende man kan bli av någons närhet....

Nu ska vi krypa i säng och mysa lite framför tvn innan det är dags att sova. Ska ju upp vid typ 6 för att köra honom och hans kollega till flyget. Sen blir det hem och dö i sängen igen. :P Ska passa på att pussa ihjäl honom också då jag kommer hinna få abstinens innan han är hemma igen.

På återhörande.


Vår fiiiiina backspegel.... *erhm....*
(dock lite lagad av Peter då spegelglaset från början hängde utanför...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback