Idioter...

Fy f*n va less jag blir på försäkringskassan ibland. >.< Min nya handläggare som jag har fått ringde mig idag och började fråga ut mig om min sjukskrivning. 90% av frågorna var såna som jag redan har svarat på i det två sidor långa brevet jag skickade in när jag ansökte om sjukpenning. Sen började hon tjafsa om att det är upp till arbetsgivaren att hitta andra arbetsuppgifter till mig (jag VET att det är så men på ett bussgarage finns det inte direkt nå andra uppgifter, inte om man inte är kvalificerad för dem). Den värsta kommentaren hon kläckte ur sig var nog "ja, annars kanske du får söka ett annat jobb tills det är dags, du ska ju inte ha barn förrän i november". Men ALLVARLIGT?!?!? Hur ska jag kunna hitta ett jobb där någon vill ha en gravid kvinna som inte kan sitta för länge osv osv som kan jobba i typ 2½-MAX 3 månader?? Är det någon särskild kvalifikation man måste ha för att jobba på försäkringskassan, att man måste vara dum i huvudet?!?!?! *förbannad*

INKOMPETENTA IDIOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Förlåt det arga inlägget men blir så fruktansvärt upprörd! :( )

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det suger verkligen balle.. Men tyvärr är det så i dag med det styret vi har. ALLA ska arbeta, även om man inte kan. Och kan man inte då får man inget stöd. Hon är tvungen att göra så, vare sig hon vill eller inte..

Postat av: Johanna (nemiia)

Fy va trist att dom ska hålla på sådär, jag förstår verkligen din reaktion! Och vadå kanske hitta nytt jobb, det är ju skrattretande!! Jag tror dom lever i någon annan typ av verklighet, för i den vi lever i så finns det ingen som vill anställa en kvinna som är gravid i 6 mån även om hon inte skulle ha några grav problem. Äh stå på dig, man får inte ge sig i första taget!!

2009-08-03 @ 23:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback