"Hem" till Dalarna

I helgen blev det Dalarna, dock ensam då pojken valde att stanna hemma. Kort resumé av resan: Jag åkte ca. 10 i lördags morse, upp till Avesta där jag passade på att hälsa på Vickan och hennes mamma. Efter det blev det fortsättning till Djurås där jag hämtade Maddä och så åkte vi vidare till Mockfjärd. Efter matchen blev det fika i Leksand, kort besök på skolan (träffade Sara och Nina b.la.) och sen upp till Rättvik där det blev lite handling på ICA och pizza. *fyyyyy sa min mage* Kvällen spenderades i Maddäs lägenhet tillsammans med hennes lilla kåta katt Niva. ^^ Vid ca. 01-01.30 slocknade jag som en stock i sängen. Igår blev det upp vid 9 för att packa, äta frukost och sen skjutsa Maddä till tåget då hon skulle till Kungälv. Själv satte jag mig i bilen och rullade mot Hallstavik där jag skulle spela match. Efter matchen (som vi för övrigt vann) blev det hemresa och jag var hemma i Råcksta igen runt 20. Allt som allt har jag kör nånstans mellan 70-80 mil denna helg så att jag har invigt bilen är väl en underdrift. ;) Den har dock skött sig ypperligt så jag är väldigt nöjd med den (och cruise-control är ett riktigt bra påfund, så länge man inte är trött :P).

Det var verkligen helt underbart att komma upp till Dala-skogarna igen, känslan av "hemma" kom krypandes ju närmre jag kom. Samtidigt kändes det lite konstigt då det inte är mer än ca. 10-11 månader sen jag bodde däruppe men den tiden känns nästan som ett helt annat liv.

Var hur roligt som helst att träffa laget igen, har verkligen saknat dem! Jag tror inte jag nånsin har blivit så välkomnad i en grupp som jag blev hos dem!! Det var kul att se dem spöa skiten ur Ala-tjejerna också! 39-10 tror jag att slutsiffrorna blev! *utklassning* Sen är det alltid lika roligt att träffa Maddä, tycker verkligen om den tösen!

Det som kändes mest knas var att åka tillbaka till skolan. Nu var det i och för sig väääldigt dött där men ändå, vara i samma hus, på samma våning som jag bodde på förut, se folk jag gått i samma klass med och se folk jag aldrig har träffat bo där jag en gång bodde. Som tur var fick jag inte se så mycket teckenspråk, risken finns att jag hade slitits isär av saknad om jag hade sett folk sitta och teckna hej vilt... sådär som jag kunde förut men som är typ omöjligt för mig nu...

Allt som allt är jag i alla fall väldigt nöjd med helgen och jag planerar att åka upp fler gånger, kanske för att t.o.m. vara med i skolan någon dag/några timmar. Dessutom vill jag verkligen träffa Jan-E och Liv men ingen av dem var hemma i helgen. :( Fast nästa gång jag åker upp får det gärna vara varmare och utan snö. *är sååå trött på vintern*


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag visste inte att du var här då!! eller gjorde jag det...? när är nästa gång då?



kram!

2009-03-25 @ 17:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback