BF+4

Jepp, fyra dagar över tiden och inga tecken på att bebis tänker komma till oss snart. Så kan det vara. Fast jag har försökt förklara för bebis att h*n måste komma ut snart för det börjar bli dyrt för mamma.... här åkte jag till Vällingby för att jag skulle hitta ett par byxor till mig själv. Men då de var slut så kom jag istället hem med en body, ett par hängselbyxor, ett par mjukisar och ett par tossor. HUR gick det till??? :O *förstår ingenting*

Planerna på en novemberbebis sket sig ju rejält så nu är det bara att gissa på hur långt in i december vi kommer gå. Själv gissar jag på Lucia.

Kroppen börjar säga ifrån mer och mer. Ryggen vill inte och jag har ont i "nedre regionerna", antagligen pga den tyngd som belastar hela tiden. Bebis har hickmaraton varje kväll så hela magen skumpar och knölar så man tror att h*n kommer ta sig ut genom naveln eller nåt. ^^

På torsdag är det dags för besök hos barnmorskan igen. Jag vill verkligen inte behöva gå dit men jag är 100% inställd på att det kommer bli så. Om jag ska gå på min magkänsla så tänker bebis som sagt inte komma ut förrän de tar till tvång, dvs Luciahelgen.

Jag har i alla fall pysslat lite här hemma, om än inte tillräckligt och jag har ångest för att jag inte bara gör det jag har tänkt att göra. Men jag har gjort ischoklad och knäck, lussebullarna är gjorda sedan länge, adventsljusstakarna står på plats i fönstrena och jag har gjort en julmusik-lista på Spotify. Det som är kvar är väl att sy juldukar, städa ordentligt, ställa in spjälsängen i sovrummet, tvätta, plocka undan massa grejer överallt m.m. Men vem har lust att ta tag i såna saker? Tydligen inte jag. Trots att jag har all tid i världen.

Imorgon ska jag försöka göra lite nytta här hemma och inte ligga kvar i sängen till halv tre som idag. Usch, hatar att bara sova bort dagarna samtidigt som jag inte tycker om att gå upp om jag inte behöver. Dilemma? You bet!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mia

Huva. Avundas dig inte. glad att jag slapp gå över.

Tror inte du kommer behöva gå till bm på torsdag. Spring i trappor nu..;) allt för att få igång, eller för den delen - HA SEX (det sägs att det hjälper)...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback