Det förflutna

Varför är det så jobbigt att höra om hans förflutna? Det är ju inte så att jag själv inte har ett. Mitt är ju t.o.m. nästan "värre" än hans. Ändå gör det mig så ont att höra om sånt som hände före mig. Jag försöker att tänka "det var före mig, det är historia nu" men trots det gnager det inom mig. Är det svartsjuka? Alla som känner mig vet ju hur svartsjuk jag kan vara. Men vad finns det egentligen att vara svartsjuk på? Att han hade ett liv innan han träffade mig? Det kan jag ju inte direkt bli svartsjuk på. Jag hade också ett liv innan vi träffades. Jag borde ju snarare vara glad över att han hade ett liv innan mig. Det betyder ju bara att han dels vet vad det innebär med ett förhållande, dels att han valde mig "med omsorg" och dels att han har "lekt färdigt".

För handen på hjärtat, hur många vill egentligen ha en okysst oskuld som partner? En som inte har någon som helst erfarenhet från förhållanden? Jag tvivlar på att någon vill det. Man vill ha någon med tillräckligt mycket erfarenhet för att den ska veta vad det innebär. Jag själv sa det till min första pojkvän "Tänk om vi hade träffats 10 år senare när vi var klara med allt". Hur många första-förhållanden håller för evigt? Jag vet då inte många. Jag tror att vi alla behöver "leka av oss" innan vi kan gå in i ett förhållande med avsikt att det ska hålla för evigt. Vi vill alla "leta oss fram" till rätt person, inte bara ta "första bästa". Jag vet att jag inte var redo att leva för alltid med min första pojkvän. Efter mitt senaste förhållande, som varade i nästan fem år, hade jag ett "slampår". Dels för att få "leka av mig" och dels för att lyckas komma över honom. Bara strax innan jag träffade min ängel (Peter) hade jag känslan av att ha "lekt färdigt", att jag började bli redo för ett nytt förhållande, att jag hade gjort det jag behövde för att kunna gå in i ett förhållande med avsikten att det ska hålla för alltid.

Nu är jag redo. Redo att leva med honom livet ut. Redo att hänge mig till 100% endast till honom. Han är mitt liv och jag vill inte vara utan honom. Utan hans kärlek känns världen bara grå och trist. Han lyser upp hela min tillvaro och gör mig till världens lyckligaste.

Han är...
...min bästa vän
...min passion
...min andra hälft
...min ledstjärna
...min tröst
...mitt ljus
...min ängel
...min prins
...min älskare
...min familj
...mitt nu
...min framtid
...mitt liv
...mitt allt

... och jag älskar honom!

Kommentarer
Postat av: Mika

ni är sötast!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback