Uppdatering om läget med lägenheten

Ja, då har vi fått lite mer klarhet i hur det verkligen ligger till. Vet inte om det var så positivt besked dock...

Det var en kille från Total Sanering där idag och gjorde en fuktmätning. Enligt honom är det bara att riva alla väggarna och antagligen golven också. Dessutom måste betongväggarna och det torka vilket kan ta upp till två månader om vi har otur. Så ja, försäljning av lägenheten kan vi bara glömma just nu. Känns ju lite sådär lagom surt men vad ska man göra? Kan ju inte sälja en lägenhet med fuktskador. Det positiva är att den blir delvis renoverad vilket innebär att man höjer värdet på den. Men som sagt, vi kan inte sälja just nu och det innebär dubbla hyror. Tur för oss att båda har fast tjänst och tjänar hyfsat, annars skulle det här gå käpprätt åt skogen.

Försäkringstanten har varit där också och tittat på skadorna. Vi får ersättning för möblerna och akvariet och fiskarna osv. så vi får ca. 9000:- efter att självrisken är avdragen *välbehövda pengar i dagsläget*. Eller ja, det är ju Peters egentligen men han envisas med att säga att det är våra så jag får väl gå med på det. :P Nu är det "bara" resten kvar som måste göras.

Visst låter det roligt det här?? Tänk va lite vatten kan göra... :P

I vilket fall som helst, vi flyttar fortfarande i början av november och det är det viktigaste just nu... jag vill bara få flytta till vårt eget ställe. :) Tänk, jag ska flytta hemifrån, på riktigt, och flytta in i en "ny" lägenhet, med min älskling! *wiie*

Kommentarer
Postat av: jennie

ja men precis väntar man på något gott vänta man aldrig förlånge brukar man ju säga :)

Jag och Alex vill ju också flytta ihop så det är väl därför vi letar lägenthet just nu :)

Postat av: jennie

snart 1 år :) 11 månader idag om vi ska vara exakta :D ni då?

2008-10-15 @ 20:37:05
URL: http://jenniej89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback