Sjukdag och tankar

Är hemma från jobbet idag då jag inte mådde särskilt bra igår. Har ont i hela kroppen och snorig som attans. Okej, jag kan säkert jobba egentligen men jag orkar helt enkelt inte sitta och skumpa runt i en buss när kroppen värker.

Istället har jag engagerat mig med att tvätta tre maskiner idag. Borde väl även försöka packa men vet liksom inte vart jag ska börja och då blir det att jag inte kommer igång. Behöver gå igenom de gamla kartongerna jag har från Leksand, behöver gå igenom alla mina kläder osv osv. Allt detta tar ju ett tag så jag har inte riktigt orken och lusten att börja. Men jag tänker samtidigt "shit, det är bara ca. 3 ½ veckor kvar tills vi flyttar" och då blir jag mer engagerad att få det klart.

Nu ligger älsklingens lägenhet ute på marknaden. Sen är det visning och förhoppningsvis får han den såld. Visst, det är verkligen inte ultimata förhållanden för att sälja nu men nya hyresvärden krävde det och eftersom vi vill börja om på nytt så var det bästa alternativet trots allt. Vi får väl se till att försöka köpa nånting annat längre fram i tiden.

Igår sålde jag mitt skrivbord. Det är lite tomt i mitt rum nu och jag sitter för tillfället i min skrivbordsstol med fötterna i sängen och datorn i knät. Men jag måste ju göra mig av med möblerna vi inte ska ha så det är lika bra att börja. :) Ska sälja lite av hans möbler också men vi kan inte riktigt sälja allt eftersom det måste ju finnas lite möbler kvar när det är visning också. Sen har vi börjat titta på saker som vi ska köpa tillsammans till den nya lägenheten, bl.a. en ny soffa, köksstolar osv. Det kommer bli sååå jäkla bra alltså!!

Var så roligt för han som var här och köpte bordet igår var hörselskadad och hans fru (?) som var med var döv. Mamma kläckte ur sig att jag kunde lite och när han hörde det blev han överlycklig. Så en vanlig "hej, här är bordet vill du ha hjälp att bära ut det?" blev helt plötsligt på mer teckenspråk. Det var riktigt roligt att prata lite tsp igen men jag märkte hur osäker jag har blivit i såna situationer och det känns så tråkigt. Jag hann ju trots allt lära mig en hel del på de där sju månaderna men jag har glömt så mycket av det under den här tiden som jag inte har använt det. Nån gång ska jag ta tag i det där och gå kurser för att hålla det vid liv.

Nej, tror jag behöver ta tag i det här nu och försöka göra lite nytta. Men jag gör en liten fuling och lägger ut bilder på det vi ska sälja så kan ni ju hojta till om det är nåt ni är intresserade av. ;)


    

1. TV-bänk 300:-  SÅLD!!
2. Garderob 500:-   SÅLD!!
3. TV-bänk 50:-
4. Nattduksbord 150:-
5. CD/DVD-hylla 100:-

Behöver verkligen bli av med det här så som sagt, hör av er om det är nåt ni är intresserade av!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback